روزنامه فرهیختگان نوشت: بعضی مسائل حاشیه‌ای برای بسکتبال ایران دردسرساز شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در روزهایی که شرایط اقتصادی مملکت خیلی روبه‌راه نیست و سفره خیلی از آدم‌ها کوچک‌تر شده و قدرت خریدشان به طرز نگران‌کننده‌ای کاهش پیدا کرده، عده‌ای در بسکتبال شاید با مدیریت یک جریان خاص، از نبودن ماست در وعده غذایی ملی‌پوشان حرف می‌زنند!

این روزها برخی حاشیه‌نگاری‌ها و سروصداهای ورزشی را اگر با نگاهی کاملا بی‌طرف پیگیری کنیم، چیزی جز اخبار تاسف‌برانگیز عایدمان نمی‌شود. اینکه عده‌ای به خاطر بسته شدن آبراه‌های منفعتی، حالا علیه عده‌ای شمشیر را از رو بسته‌اند. انتقاد از نبود ماست در وعده غذایی ملی‌پوشان بسکتبال و رسانه‌ای کردن این موضوع به خودی‌خود، حتی در شرایط عادی هم نمی‌تواند قابل‌قبول باشد چه برسد به روزهایی که برخی حتی یک وعده غذایی خود را به خاطر گرانی ارزاق حذف کرده‌اند.

خوانِ روتینِ بلندقامتان بسکتبال
برای اینکه اثبات کنیم «ماست» و البته رفتن با «اتوبوس» عمومی به «مک‌دونالد» نمی‌تواند موضوعی باشد که یک بحران را در بسکتبال ایجاد کند، می‌توانیم سری به آشپزخانه و البته ناهارخوری اردوی تیم ملی بزنیم. جایی که براساس تمرینات سبک یا سنگین ملی‌پوشان، برنامه غذایی اردوی آنها مشخص می‌شود.  تمرینات به هر شکلی که باشد، سالاد و مخلفاتش به همراه قارچ، کدو و حداقل دو نوع میوه و همچنین سه مدل غذا همیشه در وعده‌های غذایی ملی‌پوشان بسکتبال گنجانده می‌شود. سه مدل غذا نیز شامل یک نوع خورش، گوشت قرمز و گوشت سفید(جوجه یا ماهی) می‌شود که اینها به صورت روتین در غذاخوری سرو می‌شود.  اگر یک بار به صورت کاملا سرزده هم در محل اردوی تیم ملی حاضر شوید با چنین میزی مواجه خواهید شد، ماست هم یکی از همین موادغذایی است که معمولا در سفره گسترده بسکتبالی‌ها گنجانده می‌شود اما به هر دلیلی از چند وعده غذایی آنها حذف شده است و حالا بسکتبال با «بحران ماستی» مواجه شده، آن هم در شرایطی که تیم ملی بعد از ناکامی در توکیو، حالا بیش از هرچیزی باید به فکر مسیر سختی باشد که در راه رسیدن به جام‌جهانی پیش رویش قرار دارد.  یکی دیگر از مواردی که از سوی ملی‌پوشان رسانه‌ای شده، رفتن با اتوبوس عمومی برای سرو غذا در خارج از هتل و حضور در فست‌فود مک‌دونالد بوده است. هرچند که حامد حدادی، ستاره تیم ملی بسکتبال روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با انتقاد از صحبت‌های اخیر مسعود قاسمی، مدیر تیم‌های ملی گفته بود: «مگر بردن بازیکنان به مک‌دونالد کار بزرگی است؟ فکر کردید ما عاشق مک‌دونالد هستیم؟ اتفاقا خیلی هم غذای بدی است و هیچ‌کس هم دوست ندارد.»

جنجال بیهوده
اینجا اصلا بحث کیفیت مک‌دونالد در میان نیست، بلکه مهم جریانی است که تیم ملی بسکتبال را اسیر جنجالی بیهوده می‌کند، آن هم تیمی را که باید در پنجره بعدی جام‌جهانی با استرالیا و فیلیپین بازی کند.  البته برای خاتمه دادن به این غائله، فدراسیون بسکتبال می‌تواند فاکتور هزینه‌های سفرش به توکیو را رسانه‌ای کند. برای این سفرِ پرهزینه که برای چهار روز اقامت در ژاپن(با احتساب پرواز، هتل، پول توجیبی ملی‌پوشان و غذا) نزدیک به 600 میلیون تومان صرف شده است، یک بار با وسیله نقلیه عمومی (اتوبوس) راهی رستوران ایرانی شده تا چیزی در حدود 20 میلیون تومان کرایه وسیله نقلیه خصوصی را ندهند. اگر قبلا حرف از 20 میلیون تومان به‌عنوان هزینه انتقال شهری یک تیم می‌زدیم، باورپذیر نبود اما با ارزی که حالا قیمت هم ندارد! در کشوری که هزینه‌هایش نیز بسیار سنگین است، طبیعتا چنین رقم‌هایی خیلی کوچک به نظر می‌رسد.  ضمن اینکه آنهایی که نسبت به گرسنه ماندن و رفتن به مک‌دونالدِ بی‌کیفیت! انتقاد می‌کنند از فدراسیون نیز برای چهار روز سفر حدودا 200 یورو پول توجیبی دریافت کرده‌اند و می‌توانستند همان را برای چنین مواردی هزینه کنند.

تکذیب استعفای قاسمی
بعد از اینکه در برخی کانال‌های خبری، موضوع استعفای مسعود قاسمی، مدیر تیم‌های ملی بسکتبال مطرح شد، با او تماس گرفتیم که البته با رئیس فدراسیون در جلسه‌ای حضور داشت و وقتی این موضوع را با مسئول دفترش مطرح کردیم، او نیز استعفای قاسمی را به خاطر جو ایجاد شده تکذیب کرد.

شاهین‌طبع: بسکتبال آرامش می‌خواهد
در همین ارتباط با مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم ملی گفت‌وگو کردیم که البته خیلی نمی‌خواست در این موضوع ورود کند. او ابتدا در مورد زمان آغاز اردوی تیم ملی برای پنجره پنجم جام‌جهانی به «فرهیختگان» گفت: «ما اسامی اصلی را در فدراسیون جهانی ثبت کرده‌ایم و همان نفرات به تدریج کم می‌شوند. 10 روز پیش از پنجره پنجم اردو می‌گذاریم و از بین آن نفرات، عده‌ای به تمرین دعوت می‌شوند.» لیگ برتر بسکتبال از سوم آبان‌ماه آغاز می‌شود اما شاهین‌طبع فعلا قصد حضور در لیگ را ندارد: «فعلا که تیم ندارم و تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم قرار نیست در لیگ برتر حضور داشته باشم.» 

واکنش سرمربی تیم ملی به حواشی اخیر بسکتبال: «در هرصورت عده‌ای وظیفه‌شان این است که همه چیز را کنترل کنند و جلوی حاشیه‌ها را بگیرند. من فکر می‌کنم خود وزارتخانه هم باید اشراف بیشتری به مسائل داشته باشد. تجربه من می‌گوید که وزارت ورزش و جوانان باید کنترل دقیق‌تری روی رفتار آدم‌ها داشته باشد. به نظرم این به نفع بسکتبال نیست که خیلی به جزئیات این موضوع بپردازیم. تیم ملی احتیاج به آرامش دارد.»

254 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =