طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در لرستان

معاون جوانان جمعیت هلال احمر لرستان گفت: طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در سال جاری نیز همزمان با سراسر کشور از بیست و هشتم اسفندماه در هجده نقطه استان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، حمید جمشیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی سال جاری با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای و فرهنگ سازی در جهت رعایت قوانین مقررات مقررات راهنمایی و رانندگی و جامه عمل پوشیدن به منویات مقام معظم رهبری در راستای کاهش سوانح نوروزی است.

وی افزود: جوانان جمعیت هلال احمر لرستان در ۱۶ ایستگاه کار خدمات ایمنی و سلامت مسافران نوروزی را در دستور کار خواهند گرفت و همچنین پست سیار سحاب نیز تدارک دیده شده است.

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر لرستان بیان کرد: پیش بینی شده است در نوروز سال جاری ۲۴۰ نفر از اعضای جوانان هلال احمر لرستان به مدت ۱۷ روز در ورودی شهرهای استان و مراکز گردشگر پذیر طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی را برگزار کنند.

جمشیدی تصریح کرد: از جمله برنامه های اجرایی در این طرح را می توان کمک در راستای بهبود رفتار ترافیکی که شامل تذکر به رانندگان و راهنمایی در خصوص رعایت قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی, ابلاغ پیام های ایمنی به رانندگان, برپایی ایستگاه سلامت و تست فشار خون افراد سالخورده, آموزش به کودکان در خصوص رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی جهت نظارت بر والدین, برگزاری مسابقات و ارسال تصاویر با مضمون بشردوستی و همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی و مذهبی توسط کانون طلاب سازمان جوانان و برگزاری نماز جماعت در خیمه های نماز برشمرد.

جمشیدی به طرح سحاب نیز اشاره کرد و افزود: در این طرح که به سامانه حرکت امدادی مشهور است اعضای آموزش دیده جوانان در محل های تجمع مسافرین خدمات موردنیاز نظیر کمک های اولیه و سرپایی ارائه می شود.

وی بیان کرد: برای اعضای شرکت کننده در طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی کلاس ها و دوره های آموزشی مورد نیاز توسط استان و شعب جمعیت هلال احمر در سراسر شهرها استان نیز پیش بینی شده است تا اعضای ما با آمادگی کامل به خدمات رسانی مسافران بپردازند.

معاونت جوانان جمعیت هلال احمر لرستان گفت: در سال گذشته طبق ارزیابی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور استان لرستان در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در بین استان‌های ممتاز قرار گرفت که کسب این عنوان مرهون زحمات شبانه روزی اعضای جوانان و پرسنل پرتلاش جمعیت هلال احمر استان است.

جمشیدی تصریح کرد: امیدواریم در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی یک بار دیگر بتوانیم با خدمات رسانی مطلوب مان افتخارات دیگری برای استان کسب کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =