ایران نوشت: معاون آموزشی وزیر علوم اعلام کرد: تحصیل همزمان برای تمام زیرنظام‌های آموزش عالی مجاز شد. دانشگاه‌های آزاد، غیرانتفاعی و پیام نور در صورت احراز شرایط اولیه می‌توانند تحصیل هم‌زمان داشته باشند.

مجتبی شریعتی نیاسر دیروز در نشست خبری در وزارت علوم با اشاره به آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها گفت: اختیارات زمان آغاز سال تحصیلی به دانشگاه‌ها واگذار شده است، برخی از دانشگاه‌ها از هفته گذشته و برخی نیز از فردا بر اساس شرایط اقلیمی و جغرافیایی خود سال تحصیلی را آغاز می‌کنند. آیین نامه آموزشی یکپارچه به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و برخی از اختیارات آموزشی به دانشگاه‌ها واگذار شده و دانشگاه‌ها موظف شده‌اند شیوه نامه مواردی که به آنها تفویض شده را تدوین کرده و به وزارت علوم ارائه دهند.

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: سال تحصیلی جدید را با طرح سال مهارت‌افزایی و ارتقای اشتغال‌پذیری تعریف کرده‌ایم و طرحی به دانشگاه‌ها در چهار بند ابلاغ شده است که توجه به ضرورت دروس عملی و کاربردی در دوره کارشناسی، تقویت و تعریف دروس اختیاری برای دانش‌آموزان تا دو درس اختیاری متناسب با نیاز بازار و نوع رشته به‌صورت رایگان به دانشجویان ارائه شود.

وی افزود: برای حمایت از این طرح دو برنامه داریم، به دانشگاه‌ها اجازه داده شده است با تصویب هیأت امنا دو درصد از درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها به مهارت‌افزایی دانشجویان کارشناسی اختصاص داده شود. همچنین تأمین اعتباری با موافقت سازمان برنامه و بودجه درنظر گرفته شده که به موجب آن ۱۴۰ میلیارد تومان برای کمک به دانشگاه‌هایی که در مهارت‌افزایی نقش دارند، ارائه شود. مهلت ثبت‌نام برای مؤسسات غیرانتفاعی از امروز به مدت یک ماه تمدید می‌شود. دانشگاه آزاد نیز از ۲۴ شهریورماه ثبت‌نامش را تمدید کرده بود.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =