۰ نفر
۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۸
مشکلات یک شغل شیک هنری!

مدیر گالری شیرین با بیان این‌که ارتباط میان گالری‌داران و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید دو سویه باشد، خواستار حمایت‌های بیشتر مسئولان شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گالری‌داری برخلاف ظاهر زیبا، شیک و پردرآمدش، دشواری‌ها و شرایط سخت خاص خودش را هم دارد و یکی از مشاغل هنری پرچالش به شمار می‌آید.

وجود این مسایل و سختی‌ها باعث می‌شود تا نیاز به انجمن، صنف یا نهادی برای حمایت از گالری‌داران احساس شود.

شیرین پرتوی، مدیر گالری شیرین درباره نیاز گالری‌داران به تاسیس چنین سازمانی به خبرآنلاین گفت: «این اتفاق در ایران باید رخ بدهد ولی تا به امروز محقق نشده است، البته من زمانی‌که در نیویورک بودم، مشاهده نکردم که صنفی برای گالری‌داران وجود داشته باشد، ولی نیاز آن در ایران احساس می‌شود.»

او اضافه کرد: «در واقع این مهم برای ایجاد هماهنگی در برنامه‌های گالری‌گردی، بسیار می‌تواند موثر باشد تا گالری‌داران طبق برنامه‌های مشخص با توجه به محدوده زمانی و مکانی، نمایشگاه‌هایشان را برگزار کنند.»

این هنرمند درباره میزان حمایت مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از گالری‌داران توضیح داد: «به نظرم ارتباط میان گالری‌داران و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد باید دو سویه باشد، یعنی اگر گالری‌داران طبق قانون نمونه آثار نمایشگاه و اطلاعات را برای مسئولان ارسال می‌کنند و طبق مجوز فعالیت می‌کنند، باید شاهد حمایت‌های مسئولان هم باشند. امروز از صفر تا 100 نمایشگاه برعهده گالری‌داران است و هیچ حمایتی صورت نمی‌گیرد.»

پرتوی همچنین بیان کرد: «اگر در حوزه قرارداد گالری‌داران با هنرمندان تدابیری اندیشیده و قوانینی وضع شوند، اقدام مفیدی است. در حال حاضر، در قراردادها، همیشه حق با هنرمندان است ولی اگر مسئولان تصمیمی برای مدون شدن قراردادها میان هنرمندان و گالری‌داران بگیرند، شاهد شرایط و نظم بهتری خواهیم بود. حتی اگر به صورت کلی از ما حمایت و پشتیبانی کنند اقدامی مثبت و باعث دلگرمی است.»

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 782100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =