مهر نوشت: شهردار تهران با طرح این سوال که «چرا وقتی نام دستگاه های فاسد را می برند نام شهرداری جزء اولین هاست؟» ادامه داد: این مساله روشن است که اکثر نیروها و مدیران شهرداری افرادی سالم و پاکدست هستند اما عملکرد نادرست معدودی از نیروهای شهرداری، عملکرد اکثریت سالم و درستکار را زیر سوال برده و به حیثیت اکثریت ضربه زده است.

محمدعلی افشانی به سخنان برخی شهرداران نواحی در جلسه اشاره کرد و گفت: این سخنان مرا خوشحال کرد چرا که نشان می داد شهرداران نواحی افرادی توانمند هستند و حتی از برخی مدیران شهرداری بالاتر هستند.
افشانی گفت: ما نیاز به افراد متملق و چاپلوس نداریم زیرا چاپلوس ها هستند که با تعریف های بی مورد و دروغین روحیه فرعونی را در انسان متبلور می کنند. نباید تعریف های آنها را باور کرد. نتیجه این چاپلوسی ها این می شود که یک نفر طوری صحبت می کند که گویی قرار است او عالم و آدم را تربیت کند حال آن که حتی در تربیت فرزند خود ناتوان بوده است.

محمدعلی افشانی شهردار تهران
وی سیاست شهرداری مبنی بر احترام به کارمندان جزء شهرداری را مورد تاکید قرار داد و گفت: با زیردستان خود با تکریم رفتار کنید البته من همچنان که با شما جلسه داشتم با تمام کارمندان شهرداری هم دیدار خواهم کرد. ما باید کاری کنیم که جمعیت صد هزار نفری کارمندان شهرداری تنها یک هدف داشته باشند که همان خدمت به مردم است. همه باید اهداف مان در این چارچوب باشد والا اگر هر بخشی برای خود اهدافی جداگانه و بدون در نظر گرفتن هدف اصلی تعریف کند، تلاش های عناصر شهرداری یکدیگر را تضعیف خواهد کرد.
افشانی به برنامه خود برای شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: اگر وقت کردید این برنامه را بخوانید . این برنامه حاصل تجربه های من در حوزه های مدیریتی است و بدانید که مناصب و مسئولیت ها مثل ابر می گذرند و باید قدر فرصت خدمت به مردم را بدانیم. مطمئن باشید اگر خادم مردم باشید مردم از عملکرد و سخنان شما این را می فهمند.
وی افزود: مهمترین وظیفه ما عمل به قانون است. فساد آنجاست که به قانون عمل نمی شود همچنین شما باید به مردم پاسخگو باشید برخی از شما خیلی در دفترتان سرور هستید و مردم شما را نمی توانند پیدا کنند. در حالی که انتظار این است که با مردم مهربان تر باشید باید سطح تحمل خود را بالا ببرید.
افشانی با تاکید بر ضرورت بازنگری و اصلاح روند صدور پروانه های ساختمانی خطاب به معاون معماری و شهرسازی گفت: حداکثر زمانی که برای اینترنتی کردن صدور مجوز ساخت و ساز دارید تا پایان سال است، با این کار بخش عظیمی از فساد در شهرداری از بین می رود. باید هر منطقه و هر قطعه زمین شرایط مشخصی برای ساخت و ساز داشته باشد که ذره ای تخلف از آن نشود. باید بساط تخلف و بعد جریمه تخلف را جمع کنیم. به هیچ وجه اجازه ندهید در ساخت و ساز ها تخلف شود که بعد صاحب آن زمین بخواهد با جریمه آن را جبران کند. اگر قرار است شهرداری قدرت اعمال نظر در پروانه ساخت و ساز خارج از چارچوب و ضوابط داشته باشد من اعلام می کنم که این قدرت را نمی خواهیم و برخی تخفیف ها و مجوزهای خلاف که صادر می شود را غارت حق مردم در شهر می دانم.
وی افزود: شهرداران نواحی باید رضایت مردم را جلب کنند اگر رضایت عامه مردم را توانستیم جلب کنیم آن وقت خواص هم از شما رضایت خواهند داشت. در شرایط فعلی که مردم اوضاع خوبی ندارند شما سعی کنید با مردم مهربان تر باشید و شرایط سخت آنها را درک کنید. برای مردم وقت بگذارید و اگر قرار است قانونی اجرا شود که مردم نسبت به آن موضع دارند، سعی کنید مردم را در این زمینه قانع کنید.
وی پیرامون پدیده تکدی گری در تهران هم گفت: انسانی که برای یک لقمه نان به سوی دیگران دست دراز می کند انسانی تحقیر شده است و برنامه ما زدودن پدیده تحقیر در تهران است البته برخی به اشتباه این را برخورد با متکدیان عنوان کرده اند در حالی که ما با مسئولان ذیربط توافق کرده ایم که برخی از متکدیان تحت پوشش کمیته امداد قرار گیرند ، برخی که معلولیت دارند از سوی سازمان بهزیستی حمایت شوند و برخی هم که از شهرهای دیگر آمده اند به شهر زادگاه خودشان بازگردند و برای مقابله با معتادان متجاهر هم برنامه ویژه ای داریم.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =