مدیر گالری هفت ثمر معتقد است که نیاز به انجمن یا صنفی که از حقوق گالری‌داران حمایت کند در ایران احساس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گالری‌داران را به واقع می‌توان یکی از موثرترین افراد در حوزه هنرهای تجسمی دانست که همواره می توانند با توجه به جایگاه‌شان آغازگر اتفاقاتی نو باشند و جریان‌سازی کنند.

نبود صنف یا انجمنی برای گالری‌داران از جمله مسایلی است که این فعالان حوزه تجسمی از آن محروم هستند.

لی‌لا ثمری مدیر گالری هفت ثمر در این باره به خبرآنلاین گفت: «متاسفانه یکی از مشکلات گالری داران نداشتن انجمن یا صنفی است که از حقوق شان حمایت کند. وجود چنین نهادی تاثیرات مثبتی زیادی بر حوزه تجسمی خواهد گذاشت و باعث بهبود بیشتر فعالیت گالری داران می شود.»

او نظرش را درباره وضعیت امروز گالری ها اینطور بیان کرد: «مشکلات اقتصادی بر تمامی حوزه تاثیرگذار است و حوزه تجسمی هم از آن مستثنی نیست. وقتی که اقتصاد دچار مشکل شود به تبع آن هنر و فعالیت های هنری هم از رونق می افتد.»

این مدیر گالری درباره نقش گالری داران بر کشف استعدادهای نو و خلاق جوانان توضیح داد: «همواره جوانان مستعد و خلاقی که آثاری تازه و نو را خلق می کنند باید مورد حمایت قرار بگیرند و از نظر منابع اقتصادی تامین شوند تا مجالی برای عرضه آثارشان پیدا کرده و بتوانند خود و هنرشان را معرفی کنند.»

ثمری اضافه کرد: «پس از آنکه فرصت برگزاری نمایشگاه و عرضه آثار به جوانان داده شد باید در جامعه هنری فضایی شکل بگیرد که این آثار را پذیرفته و خریداری کنند. متاسفانه امروز چنین فضایی وجود ندارد و اگر جوانان بتوانند آثارشان را خلق و عرضه کنند نمی توانند آن ها را به فروش گذاشته و سرمایه ای کسب کنند.»

58243

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 782559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =