۰ نفر
۲ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
رقابت کمدی‌ها با فوتبال

سینماروها در هفته پیش از فیلم‌های کمدی استقبال بیشتری کردند، «دلم می‌خواد» بهمن فرمان آرا هم که دومین هفته اکرانش را پست سر گذاشت، با 700 میلیون تومان فروش آغاز خوبی داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تب و تاب جام جهانی فوتبال هنوز سایه سنگینی بر سر سینما انداخته و رونق سینماها در هفته گذشته نیز تا اندازه زیادی تحت تاثیر این رویداد بزرگ ورزشی قرار گرفت. بیراه نبود تهیه‌کننده‌های زیادی پیش حتی از زمان جشنوار فیلم فجر تصمیم گرفتند تکلیف اکران فیلمشان را کاملا مشخص کنند و آن را به بعد از تمام شدن جام جهانی موکول کنند. تصمیم درستی که هم به نفع تهیه‌کنندگان است و هم علاقه‌مندان به سینما.

اما با این اوصاف سینماها همچون گذشته به فعالیت‌شان ادامه می‌دهند و از چهارشنبه هفته پیش نیز تعدادی فیلم جدید جای خودشان را به فیلم‌هایی که مدت‌ها بود از اکرانشان گذشته بود دادند. روند فروش فیلم‌های در حال اکران در هفته گذشته گرچه تحت تاثیر جام جهانی فوتبال بود اما مخاطبان کما و بیش برای تماشای فیلم‌های سینمایی به سالن‌ها رفتند. این اتفاق در آخر هفته رونق بیشتری گرفت و از آنجاییکه بازی فوتبال تیم ملی کشورمان هم در روزهای پنجشنبه و جمعه نبود خیلی از علاقه‌مندان سینما با خیال راحت‌تر به تماشای فیلم‌ها نشستند. در ادامه نگاهی داشتیم به روند فروش فیلم‌های در حال اکران این روزها که شاید بیراه نباشد بگوییم از قربانیان اکران این روزها هستند.

کمدی‌ها همچنان پرطرفدار

دو فیلم کمدی «تگزاس» و «خجالت نکش» همچنان از استقبال بیشتر مخاطبان برخوردارند و فروش نسبتا بهتری را هم نسبت به سایر رقبایشان تجربه کردند. «تگزاس» به کارگردانی مسعود اطیابی که در حال حاضر در 82 سالن سینمایی در تهران و شهرستان‌ها در حال نمایش است، تاکنون 10 میلیارد و 700 میلیون تومان فروش داشته است. در این فیلم که از 29 فروردین ‌ماه اکران عمومی شده است بازیگرانی چون پژمان جمشیدی، حمید فرخ‌نژاد، سام درخشانی و تعدادی بازیگر برزیلی نیز به ایفای نقش پرداختند.

«خجالت نکش» اولین ساخته رضا مقصودی هم که از حضور بازیگرانی چون احمد مهرانفر، شبنم مقدمی، سام درخشانی، شهره لرستانی، لیندا کیانی، الناز حبیبی و ... بهره برده است 110 سالن سینمایی در تهران و شهرستان‌ها در اختیار دارد. این فیلم که این فیلم که داستان زندگی زن و شوهری را روایت می‌کند که با داشتن عروس، داماد در سن میانسالی بچه‌دار می‌شوند. این اتفاق آن هم در روستایی کوچک که هیچ چیز از دید اهالی پنهان نمی‌ماند، تاکنون سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

«دشمن زن» دیگر کمدی در حال اکران این روزهاست که حضور جواد یساری در آن و خواندن قطعاتی توسط این خواننده علاوه بر اینکه حاشیه‌های ریز و درشتی برایش به وجود آورده خیلی‌ها را هم مشتاق تماشای این فیلم کرده است. «دشمن زن» ساخته کریم امینی است و سام درخشانی، گوهر خیر اندیش، بهاره کیان افشار، الناز حبیبی و ... از بازیگران آن هستند. این فیلم نیز فضایی شاد و مفرح دارد از همین رو هم تا کنون فروش نسبتا خوبی داشته است.

در خلاصه داستان این فیلم هم نوشته شده : «چرا هرچی دشمن زنه بعد از یه مدت تو زرد از آب درمیاد و میشه مدافع سرسخت حقوق زنان؟؟!»

فیلمی جدید، سوژه‌ای تازه

«شماره 17سهیلا» از جمله فیلم‌های جدیدی است که از چهارشنبه هفته گذشته به جمع آثار روی پرده پیوسته و با توجه به سوژه جذابش احتمالا می‌تواند مخاطبان زیادی را به سینماها بکشاند. زهرا داودنژاد، بابک حمیدیان، احسان امانی و مهرداد صدیقیان بازیگران این فیلم هستند که دساتان جذاب و متفاوتی دارد و قطعا اگر در زمان مناسب‌تری اکران می‌شد می‌توانست شانس بیشتری برای فروش بالاتر در گیشه داشته باشد و نامش بیشتر از اینها مطرح شود. «شماره 17 سهیلا» روایت کننده داستان دختری میانسال است که زمان ازدواج او به تاخیر افتاده و با توجه به مشکل ژنتیکی که دارد در تلاش است که هر چه سریعتر ازدواج کند تا بچه دار شود.

«عصبانی نیستم» و ادامه فروش خوبش

«عصبانی نیستم» رضا درمیشیان هم با وجود همه حاشیه‌هایش همچنان توانسته جایگاه خوبی در جدول فروش داشته باشد و به روند فروش بالایش ادامه دهد. گرچه این فیلم هم همچون سایر رقیبانش تحت تاثیر جام جهانی فوتبال قرار گرفته اما کماکان خیلی‌ها برای تماشای بازی نوید محمدزاده و باران کوثری هم که شده برای تماشای این فیلم به سینماها می‌روند. البته توقیف چند ساله این فیلم هم در پرمخاطب شدنش قطعا بی تاثیر نیست. «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان با در اختیار داشتن 43 سالن سینمایی، سه میلیارد و 40 میلیون تومان فروش داشته است.

در میان فیلم‌هایی که این روزها در سینماهای کشور در حال اکرانند «ناخواسته» ساخته برزو نیک‌نژاد هنوز نتوانسته به فروش قابل توجهی دست پیدا کند، این فیلم در حال حاضر در 17  سالن سینمایی در تهران و شهرستان‌ها اکران می‌شود. در «ناخواسته» که از دوم خردادماه به نمایش درآمده است و پنجمین هفته نمایشش را پشت سر گذاشته است بازیگرانی چون مهرداد صدیقیان، مهتاب کرامتی، الناز حبیبی، ستازه اسکندی، فرهاد قائمیان بازی می‌کنند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: هر از گاهی اتفاقاتی می‌افتد، خوب، بد که اگر جاده زندگیمان را تغییر ندهد، پیچ و تابش گریزناپذیر است. ما خواسته، کاری می‌کنیم برای دوری از ناخواسته‌های سرزده، ولی گهگاه سرنوشتمان رقم می‌خورد، با همین ناخواسته‌ها.

«در وجه حامل» بهمن کامیار هم که تهیه‌کنندگی‌اش بر عهده مصطفی کیایی است، همچون هفته گذشته روندی آهسته در فروش را داشته و جهش چندانی را طی نکرده است. این فیلم روایتگر زندگی زنی به نام مهری است که ناخواسته درگیر ماجرایی مجهول می شود و در پی حل آن است. ژاله صامتی، محمدرضا غفاری، ایرج سنجری، احسان امانی، رویا جاوید نیا، معصومه رحمانی، بابک بهشاد و رعنا آزادی‌ور هم از بازیگران این فیلم هستند.

فیلم فرمان‌آرا در آستانه میلیاردی شدن

جدیدترین ساخته بهمن فرمان آرا که از چهارشنبه دو هفته پیش روی پرده سینماها رفت بعد از دو هفته در آستانه میلیاردی شدن قرار گرفته است. این فیلم در دومین هفته از اکرانش روند رشد قابل توجه‌تری را پشت سر گذاشت و با وجود تب  فوتبال اما خیلی‌ها مشتاق بودند تا به تماشای جددترین اثر فرمان‌آرا بنشینند. رضا کیانیان، مهناز افشار، محمدرضا گلزار، آرمینه زیتون چیان، صابر ابر، رویا نونهالی، علی سرابی، پیام دهکردی، ندا مقصودی، بهناز جعفری، فرزین صابونی، سحر دولتشاهی، احمد ساعتچیان، مریم بوبانی از بازیگران این فیلم پر بازیگر هستند که در ژانر کمدی است و همین هم باعث شده در میان سایر فیلم‌های روی پرده بیشتر دیده شود. داستان این فیلم درباره بهرام فرزانه نویسنده‌ای است که مدت‌هاست نمی‌تواند داستان بنویسد. ناگهان بر اثر یک تصادف اتومبیل، آهنگی در ذهنش تکرار می‌شود که او را به رقص می‌آورد. همین اتفاق شوق نوشتن را در او بر می‌انگیزد.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =