گوگل شما را ردیابی می‌کند چه دوست داشته باشید چه نداشته باشید

گوگل می‌خواهد بداند کجا می‌روید تا حرکات شمارا ردیابی و ثبت کند، حتی وقتی‌که خود را آف کرده و به‌صراحت به گوگل گفته‌اید شمارا ردیابی نکند.

 

به گزارش خبرآنلاین، تحقیقات اختصاصی آسوشیتدپرس نشان می‌دهد بسیاری از سرویس‌های گوگل روی اندروید و حتی آیفون دیتای مکانی کاربر را درحالی‌که کاربر در قسمت حریم شخصی تقاضای عدم ردیابی دارد، ذخیره می‌کند.{لینک}

محققان دانشگاه پرینستون پس از درخواست آسوشیتدپرس این موضوع را تائید کردند. در حالت عادی اگر به گوگل مپ اجازه ردیابی دهید، تاریخچه حرکات ذخیره‌شده و گزارش جنبش روزانه را می‌دهد.

طبق حکم دادگاه پلیس می‌تواند این تاریخچه را از گوگل دریافت کند، کاری که سال گذشته در مورد پرونده قتل در کارولینای جنوبی انجام شد.

اما در بخش قوانین گوگل آمده است که اگر نخواهید ردیابی شوید، گوگل قابلیت ردیابی را خاموش می‌کند و دیگر نمی‌تواند مکان‌هایی که رفتید را به خاطر بیاورد.

 

آیا گوگل راست می‌گوید؟

واقعیت این است که پاسخ به این سؤال خیر است.

اگر هیستوری مکان متوقف شود، گوگل به‌طور خودکار همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و با گرفتن اسکرین شات روی گوگل مپ به کار خود به‌طور غیرقانونی ادامه می‌دهد.

برخی دیگر از اپلیکیشن‌ها مانند chocolate chip cookies یا kids science kits عرض و طول جغرافیایی را به‌طور دقیق از کاربر می‌خواهد و سپس آن را در اکانت ذخیره می‌کند.

نقض حریم خصوصی بدین ترتیب بیش از 2 میلیارد کاربر را تحت تأثیر قرار داده و حتی کاربران آیفون که از نقشه گوگل استفاده می‌کنند نیز تحت این سیاست قرارگرفته‌اند.

جاناتان مایر، استاد دانشگاه پرینستون می‌گوید: این کار گوگل درست نیست.

سخنگوی گوگل در جوابیه‌ای اعلام کرد: گوگل به طُرُق مختلف سرویس موقعیت مکانی را استفاده می‌کند و با توصیف و توضیح هرکدام اجازه خاموش و روشن کردن سرویس به کاربر داده‌شده است و آن‌ها می‌توانند در هر زمان که بخواهند تاریخچه مکانی خود را حذف کنند.

علی‌رغم ادعای مدیران گوگل، «شون اوبرین» از لابراتوار حریم خصوصی در دانشگاه یل می‌گوید: گوگل حتی زمانی که کاربر آیکون را غیر فعال می‌کند، به‌طور مداوم مکان را ضبط و ثبت می‌کند و این چیزی است که مردم باید بدانند.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =