پهپادهای هوش مصنوعی‌دار علیه کوسه‌های استرالیا

انسان‌ها نمی‌توانند از طریق داده‌های اخذ شده از آسمان، کوسه‌های خطرناک را در سواحل شناسایی کنند.

 

به گزارش خبرآنلاین، در بهترین حالت میزان صحت و دقت در شناسایی از نوع انسانی به 30 درصد می‌رسد اما اینک محققان در استرالیا موفق شده‌اند تا با استفاده از پهپادهای مجهز به هوش مصنوعی دقت شناسایی را به 90 درصد برسانند که این رقم امیدوارکننده است.

قرار است پهپادهای موسوم به Little Ripper در ماه سپتامبرسواحل استرالیا را مانیتور کرده و با انتقال تصاویر دریافتی به سرور مرکزی که مجهز به یادگیری ماشین است به رقم 90 درصدی صحت شناسایی دست بیابند. در این پروژه همچنان عامل انسانی برای تحلیل نرم افزاری دیده می شود اما توسعه این مدل می تواند منجر به خودکار شدن تمام مراحل شناسایی شکارچیان زیرآب شود.

سیستم تشخیص مبتنی بر تصاویر و فیلم‌های ذخیره شده در دیتابیس بوده و ضمن شناسایی کوسه‌ها، قادر به شناسایی سایر موجودات دریایی خواهد بود و در نهایت سرشماری جمعیتی حیوانات دریایی در سواحل استرالیاهدف غایی پروژه است که دنبال می‌شود.

پهپاد Little Ripper همچنین مجهز به بازدارنده الکتریکی است که می تواند جلوی نزدیک شدن کوسه به ساحل را گرفته و مانع از به خطر افتادن جان انسان‌ها شود.

البته استرالیا در سواحل شمال شرقی نیز با پهن کردن تورهای مخصوص مانع از ورود کوسه‌ها شده اما روش جدید می‌تواند خیال شناگران را در تمام قسمتهای ساحلی کشور راحت کند.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =