مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان‌غربی گفت: همینک پوشش پخش دیجیتال در استان ۹۱درصد است و تا پایان سال به ۹۳ درصد خواهد رسید.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، مسعود مجرد در جمع خبرنگاران گفت: تلاش داریم به رویه جدید، رسانه مردمی باشیم و حامی دولت ، فراجناحی و مستقل عمل کنیم زیرا اعتقاد داریم صداوسیما متعلق به همه ایرانی‌ها است.
وی افزود: به جد دنبال امیدآفرینی در جامعه هستیم و معتقدیم رسانه‌ها نباید امید را در بین مردم از بین ببرند.
وی با اشاره به اینکه پوشش پخش دیجیتال در استان ۹۱ درصد است خاطر نشان کرد: طبق پیش بینی ها تا ۲ ماه آینده میزان پوشش سامانه دیجیتال در آذربایجان غربی به ۹۳ درصد می رسد که برای تحقق این امر ۷۰ دستگاه فرستنده روستایی اضافه شده است.
مدیرکل صداوسیمای آذربایجان‌غربی اظهار کرد: یکی از مشکلات این سیستم عدم دسترسی به فیبرنوری در برخی نقاط استان است که در موقع پخش مسابقات ورزشی از جمله فوتبال با آن مواجه هستیم و این مشکل در جام جهانی سال آینده نیز گریبان‌گیر بخشی از بینندگان خواهد شد که در این خصوص نیازمند اعتبارات زیادی برای تغییر از مایکرویو به فیبرنوری هستیم.
مجرد به بحث نظرسنجی‌های صورت گرفته از مردم نیز اشاره و گفت: ۶۷ درصد مردم استان مخاطب سیما و ۳۴ درصد مخاطب صدا هستند و میزان رضایت از برنامه های صدای استان ۹۵ درصد و رضایت از سیمای استان نیز ۸۲ درصد بوده است.
وی در مورد عدم پخش برخی مسابقات تیم‌های ورزشی استان اظهار کرد: بدلیل حساسیت بالای رشته والیبال، این رشته جزو اولویت‌های پخش ماست و در فصل گذشته جز یک مسابقه، تمام بازی‌های شهرداری ارومیه پخش شد با این حال برای پخش سایر رشته ها من جمله بازی‌های تیم فوتبال سردار بوکان، باید حق پخش از سوی باشگاه‌های خصوصی به صداوسیما پرداخت شود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی در مورد برنامه‌های نوروزی این شبکه نیز گفت: پخش سریال اوجاداغلار از دوم فروردین ماه، ۱۱ فیلم سینمایی ایرانی و خارجی، سریال طنز 'شوخی کردم' و برنامه های ترکیبی در مورد دریاچه ارومیه و گردشگری و زیبایی استان و خکچنین مستندهایی در مورد ورزشکاران از جمله برنامه های پیش بینی شده در این باره است.
مجرد در مورد سوالی درباره نقش شبکه‌های مجازی در کاهش بینندگان صداوسیما گفت: نقش شبکه‌های مجازی و رسانه‌های نوپدید در کاهش علاقه مردم به رسانه‌های سنتی قابل انکار نیست با این حال همانطور که تلویزیون نتوانست رادیو را حذف کند، این رسانه‌ها هم توان حذف رسانه‌های سنتی را ندارند و تنها میتوان گفت این شبکه‌ها و رسانه‌ها، شبکه‌های ماهواره‌ای را پشت سرگذاشته اند.
وی در مورد بودجه سازمان هم اظهار کرد: سازمان صداوسیمای آذربایجان‌غربی با داشتن بیش از ۵۰۰ کارمند رسمی، شرکتی و برنامه‌ای بودجه‌ای ۲۴ میلیاردی دارد که بخش اعظمی از آن صرف پرداخت حقوق می شود و با بودجه باقیمانده امکان ساخت سریال، فیلم‌ و برنامه‌های فاخر وجود ندارد و این مشکل یکی از دلایل اصلی به سرانجام نرسیدن سریال شهیدباکری است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =