سرمایه گذار در کردستان باید تکریم شود/ چالش های سرمایه گذاری پابرجاست

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس گفت: دغدغه دولتمردان در کردستان ستودنی است اما کافی نیست و باید در عمل رونق اقتصادی را مشاهده کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از مدیران حوزه اقتصادی کردستان از سه کارخانه جهاد زمزم، شیر پاک و بستنی عسل بازدید کرد.

امیر گودرزپور مدیرعامل شرکت جهاد زمزم کردستان در این بازدید با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی کردستان با بانک ها، گفت: بهره های بالای بانکی امکان دریافت تسهیلات را از ما گرفته است به طوری که از نظر اقتصادی به دریافت وام با بهره 18 درصد به صرفه نخواهد بود.
وی افزود: هم اکنون در کارخانه به صورت سه شیفت فعالیت انجام می گیرد، و در صورت افتتاح 2 خط تولید دیگر تا 30 نفر زمینه ایجاد اشتغال فراهم می شود.
مدیرعامل شرکت جهاد زمزم کردستان بیان داشت: تامین مواد اولیه و حفظ سرمایه در گردش از مهمتریم دغدغه های ماست که در این خصوص حمایت های دولت را ضروری می دانیم.
گودرزپور گفت: آزمایشگاه نمونه جهاد زمزم سال گذشته به عنوان آزمایشگاه نمونه در کشور انتخاب شد و امروزه از بسیاری از شهرهای کشور نمونه هایی برای بررسی به این آزمایشگاه ارسال می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم حفظ بازارهای خارج از استان برای شرکت های تولیدی در کردستان، گفت: کیفیت بالا و قیمت مناسب مزیت لوله های تولیدی در این کارخانه است و در راستای توسعه خط های تولیدی آن حمایت های لازم را انجام خواهیم داد.
دره وزمی افزود: قوانین و بخش نامه های موجود پیچیدگی خاصی در حوزه سرمایه گذاری و ارائه تسهیلات ایجاد کرده است و باید با تکیه بر قانون انعطاف لازم در حمایت از سرمایه گذاران انجام گیرد.
سید مهدی فرشادان نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با اشاره به لزوم افزایش شاخص های اقتصادی استان کردستان، اظهار داشت: حمایت از تولیدات داخل استان زمینه ای برای توسعه اشتغال و اقتصاد خواهد بود.
وی افزود: همت لازم از سوی مسئولان برای توسعه کردستان وجود دارد و لازم است موانع موجود را مرتفع و حمایت از سرمایه گذاران را تسهیل نماییم.
فرشادان گفت: متاسفانه پنجره واحد سرمایه گذاری در کردستان که قرار بود تسهیل گر سرمایه گذاری و توسعه باشد، موانع و چالش های سرمایه گذاری را افزایش داده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دغدغه دولتمردان در کردستان ستودنی است اما کافی نیست و باید در عمل رونق اقتصادی را مشاهده کرد.
وی گفت: سرمایه گذار آلمانی به دلیل عدم اختصاص 10 هکتار زمین در کردستان، در یکی دیگر از استان های کشور سرمایه خود را در جهت تولید و توسعه به کار گرفت.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 765637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =