چین جنگنده بدون سرنشینی را رونمایی کرده است که می‌تواند مافوق صوت پرواز کرده و مانند بختک به جان سیستم دفاعی آمریکا بیفتد.

به گزارش خبرآنلاین، شایعه ساخت جنگنده مرگ‌بار به نام Dark Sword بیش از یک دهه است که بر سر زبان‌ها افتاده است اما عکس جدید از آن، از نسخه کامل شده یک وسیله نظامی حکایت دارد که عملیاتی شده است.{لینک}

درواقع آنچه در عکس جدید دیده می‌شود، نسخه کامل از یک ابزار نظامی است که به‌صورت بدون سرنشین طراحی‌شده و توانایی پرواز مانند یک جنگنده واقعی را دارد.

اگر این موضوع توسط مقامات رسمی تائید شده و به تولید انبوه برسد، برتری نظامی چین علیه آمریکا قطعی خواهد بود و به‌عنوان دردسر جدید سیستمی که به خلبان نیاز ندارد، برای پنتاگون تلقی خواهد شد.

عکس جدیدی که این هفته رسانه‌های چینی منتشر کردند یک هواپیمای سیاه و براقی را با یک دریچه مخصوص جت‌های سوپرسونیک و مافوق صوت نشان می‌دهد.

این بدان معنا است که شمشیر سیاه قادر به پرواز با سرعت 740 مایل بر ساعت معادل 1190 کیلومتر بر ساعت- سرعت بی‌سابقه برای هواپیماهای بدون سرنشین - است.

در حال حاضر سریع‌ترین هواپیمای بدون سرنشین جهان MQ-9 reaper، متعلق به آمریکا با سرعت 300 مایل بر ساعت (480 کیلومتر بر ساعت)است.

«جاستین بروک» کارشناس دفاعی در لندن معتقد است طراحی هواپیما طوری است که بسیار سریع در آسمان ظاهر می‌شود.

وی به بیزینس اینسایدر گفت: اگر این جنگنده به تولید انبوه برسد، درحالی‌که نیاز به آموزش خلبان نداشته، می‌تواند بر نیروی هوایی آمریکا برتری یابد و بنابراین کمیت بر کیفیت می‌چربد.

به نظر می‌رسد شمشیر سیاه مانند اف 22 تثبیت کننده عمودی دارد و سرعت مانور آن در خفا فوق‌العاده است. همچنین چین به‌جای تمرکز بر شناسایی یا حمل سلاح که در MQ-1 Predator آمریکایی تعریف‌شده، روی جنگندگی هواپیما تمرکز کرده که با بدنه طولانی‌تر روی زمین پایدار خواهد شد.

 تفاوت رهیافت نظامی چین با آمریکا را در سال‌های اخیر نشان می‌دهد. پنتاگون پهپادهای خود را عمدتاً با هدف شناسایی اهداف دشمن و بعضاً حمل بمب و پرتاب روی هدف ساخته‌وپرداخته است درحالی‌که چین قصد دارد از جنگنده بدون سرنشین در نبرد هوایی استفاده کند و فلسفه متفاوت چین در مبارزه را به رخ می‌کشد.

چین برای اولین بار ماکت شمشیر سیاه (Anjian) را در نمایشگاه هوایی Zhuhai در سال 2006 در استان گوانگ دونگ نمایش داد و سپس در نمایشگاه هوایی پاریس آن را نشان داد و بعداً در سال 2011 تصاویری از آن لو رفت.

 

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    17 5
    جنگنده نسل 4/5 چین قابلیت رقابت با جنگنده های نسل 5 امریکا را نداره
  • مهرزاد A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    19 7
    آخرش چینیه کیفیت نداره باید اسمش رو گذاشت تابوت پرنده
  • مهدی A1 ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    16 6
    چین جز کپی کار دیگه بلد نیس از اون عکس دسته جمعی شون معلومه چی ساختن اگه اون هواپیما واقعا تک بود یه تیم چندصدنفری و هزاران روز ساعت کار روش میشد
  • بی نام A1 ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    19 4
    خیلی جالبه که مردم ما به چینی ها حسودی شون میشه، بجای حسادت از پشتکارشون الگو بگیریم.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
    4 2
    لوازم برقی ساده ساخت چین خوب کار نمیکنن چه برسه به همچین هواپیماهای پیشرفته ای
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      0 0
      تمام ابزار کار من توسن هست و حدود ده سال فقط زغال آنها را تعویض کرده‌ام،خیلی از ابزار کار حتی آلمان و آمریکا به چین سفارش تولید می‌دهند ، البته لوازم خانگی حق با شماست.