مقام عالی دولت در مازندران، در این مراسم با بیان این که تا پایان سال 97، اتفاقات خوبی در فرودگاه های مازندران رقم خواهد خورد و شاهد نرخ رشد جابجایی مسافر بطور همزمان خواهیم بود، گفت: باید بتوانیم ظرفیت بار و مسافر را در فرودگاه های استان افزایش دهیم تا پروازها اقتصادی شود.

به گزارش خبرآنلاین ازرامسر، محمد اسلامی، استاندار مازندران در آیین رونمایی از ایرلاین وارش در فرودگاه ساری با بیان این که برای توسعه استان باید همه پتانسیل هایی که به ساختن و شکوفایی کشور عشق، امید و باور دارند را فعال کنیم و بکار بگیریم، گفت: وظیفه حاکمیت، هماهنگی، تسهیل گری، پشتیبانی، هموارسازی امور، حمایت، مراقبت و تامین فضای امن است تا افراد دارای اهلیت وظایفشان را مطابق استانداردها انجام دهند.

استاندار، با اشاره به این که فرودگاه های ما و ظرفیت حمل و نقل هوایی استان وضعیت مطلوبی ندارد، افزود: از روز نخست حضور خود در استان تاکیدات لازم و مذاکرات بالادستی را برای توسعه حمل و نقل هوایی انجام داده ام.

مقام عالی دولت در مازندران، با بیان این که فرودگاه ها در کشورهای مختلف یکی از جلوه های توسعه یافتگی است، خاطر نشان ساخت: راه های دسترسی به فرودگاه باید بسیار مطلوب باشد و همه دستگاه های متولی باید همراهی نمایند و توسعه روشنایی و طول باند، پیرامون و مسیر باند باید اتفاق بیفتد،.

استاندار با اشاره به این که جابجایی 446 هزار مسافر در فرودگاه های استان در سال 95 و رشد 25 درصدی آن به 557 هزار نفر قابل قبول نیست، یاد آور شد: جابجایی مسافر در مازندران حداقل باید به 3 میلیون نفر ارتقا یابد.

اسلامی با تاکید بر این که باید فرصت بهره مندی از موهبت الهی و طبیعت و دریای زیبای شمال را برای همه مردم ایران و کشورهای منطقه فراهم کنیم، ابراز داشت: با تعریف یک بسته سیاحتی، اقامتی، پروازی و پذیرایی و ارایه خدمات سفر هوایی در مسیر رفت و برگشت، این مهم محقق می شود و کمک می کند که ارز خارج نشود که البته نیازمند ظرفیت حمل و نقل هوایی مستمر قابل برنامه ریزی است.

وی، افزود: ایرلاین نیازمند پشتیبانی های مختلف در فرودگاه است و باید همه کمک کنید تا تجهیزات زمینی، لوازم و پشتیبانی های مورد نیاز ارایه شود.

اسلامی با بیان این که امیدواریم پروازهای ایرلاین وارش از پایان مردادماه امسال برقرار شود، عنوان کرد: باید امور مرتبط با پرواز با برنامه و با ضوابط باشد و با یک سیستم یکپارچه و هماهنگ کار پیش برود و این اتفاق باید در تمام فرودگاه های استان برای توسعه روابط با کشورهای حاشیه خزر صورت بگیرد و گسترش یابد.

استاندار با بیان این که تا پایان سال 97، اتفاقات خوبی در فرودگاه های مازندران رقم خواهد خورد و شاهد نرخ رشد جابجایی مسافر بطور همزمان خواهیم بود، گفت: باید بتوانیم ظرفیت بار و مسافر را در فرودگاه های استان افزایش دهیم تا پروازها اقتصادی شود و ارگان ها، دستگاه های دولتی و پروژه های ما، رفت و آمدهای خود را با پروازها برنامه ریزی نمایند و تورها نیز از این توانمندی بطور ویژه استفاده کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =