سخنگوی وزارت امور خارجه به ادعاهای رئیس جمهور آرژانتین واکنش نشان داد و آن را تحریف واقعیات خواند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهرام قاسمی گفت: جمهوری اسلامی ایران اعمال تروريستی در هر کجای دنیا و به هر شکل را قویا محكوم می كند. در اين راستا تهران از زمان وقوع انفجار آميا مکررا آن را محكوم كرده و با خانواده قربانيان آن ابراز همدردی نموده است.

واکنش ایران به ادعای واهی رئیس‌جمهور آرژانتین

قاسمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به منظور اثبات حسن نيت خود به منظور كشف حقيقت و اجرای عدالت واقعی در ارتباط با انفجار مذكور، دعوت به گفتگوی رئيس جمهور آرژانتين از طريق تريبون سازمان ملل در سال ٢٠١٢ را پذيرفت و یک يادداشت تفاهم همكاری نیز در ژانويه ٢٠١٣ امضاء شد؛ ليكن دولت آرژانتین آمادگی اجرای تفاهمی که خود امضا کرده بود را ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان بر آمادگی خود برای همكاری سازنده بامقامات آرژانتين تاكيد می كند و در این راستا ابتکار تازه ای برای ملاقات مقامات قضائی دو کشور مطرح کرده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    37 4
    همه دنیا حرهاشون واهیه ، خییییییییلی ما خوبییییم
    • شمس تبریزی RU ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
      5 4
      میدونی چرا؟ این پرونده آمیا مربوط به کشته شدن یهودیان است. هر جا که یهودی حضور دارد، موضع گیری علیه ایران هم در جریان است. اینها مانند طاعون گاوی، از غربی ترین تا شرقی ترین مناطق کره زمین را آلوده کردن.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    5 19
    بنظر میاد که این انفجار آمیا کار نازی های پناهنده به آرژانتین باشه. البته به نفع آرژانتین نیست که این را اعلام کنه و دولت آلمان هم همچو اجازه ای به او نمی ده. ادعای ساختگی و مسخره ای است.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    32 1
    چرا دولت هاي جهان توهم مي زنند . چرا در بين كشورهاي جهان كار ايران فقط درسته ؟ چرا همگي ايران را ناقص حقوق جهاني مي دانند ؟ شايد از روي عمد باشه حتماً چشم ندارند پشزفت و آرامش و آسايش ملت ما ببينند . شايد از راحتي ما صورتشون كش آمده . الله اكبر ارژانتين هم نمي تونه تورم بالاي ما ببينه . كور شود هر انكس كه نتواند تحريم و تورم ما ببينه نتونه ببينه ريال ما يك دلار بايد نزديك بيست هزار تومان شده تازه پس بسوزيد كه قرار دلار بشه 30 40 50 شصت هفتاد هشتاد نود صد هزار تومان . بيچاره ها همگي توهم زدن
  • خیبری A1 ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    2 0
    چرا دهن ادم را باز می کنید ؟ آمیا مگر اولین مرکز تجمع یهودیان است که به نحوی سرش زیر اب می رود پس بزارید بگویم چرا از سرکوب های وحشیانه یهودیان در شوروی و فرانسه و انگلیس و حتی خود امریکا نمی گویید چرا نمی گویید زمانی یهودیان حق ورود به برخی مراکز را در امریکا نداشتند واقعیت این است که دولت ارژانتین از یک واقعیت بزرگ هراس دارد. آرژانتین اولین گزینه برای تشکیل اسرائیل بود زمانی که مجددا اسرائیلی ها به علت ناامنی تصمیم به ترک فلسطین داشتند ارژانتین و سرویس جاسوسی ان به کمک انگلیس فتنه را در نطفه خفه کرد و از مشکلات ایران سوء استفاده کرد و انفجار آمیا را به گردن ایران انداخت .
  • خیبری PT ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    1 0
    مطالعه تاریخ اروپا و اسپانیا به خوبی یهودی ستیزی و ریشه های تاریخی ان در آرژانتین را نشان می دهد. حتی دولت ارژانتین جزو دوستان المان نازی بوده است . همچنین مطالعه تاریخ یهودیان مارونی در اروپای و شوروی و امریکای یهودی ستیز نیز توصیه می شود. حالا باید دانست که چه کسانی و با چه نیاتی باعث انفجار آمیا در آرژانتین هستند . خیلی جای تعجب است که دولت ایران از این مسائل ساده غافل است. چرا در مورد نقش مهاجران یهودی لهستانی بعد از جنگ جهانی دوم در دوران شاه و ربودن هویت های مرده های ایرانی مسلمانان در قبرستان ها و مهاجرت با پاسپورت جعلی ایرانی به اسرائیل تحقیقی نمی شود؟