محسن بابایی مدیر شعب بانک مسکن استان سمنان با اعلام این خبر گفت: با اجرای طرح چاوش،شرایط ویژه‌ای برایبازپرداخت بدهی معوق تسهیلات روستایی و اقشار خاص فراهم شده که به موجب آن، امکان بخشودگی جرایم اقساط معوق وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، در راستای تحقق شعار سال جاری با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» و به منظور کمک به بالندگی اقتصاد روستایی و همچنین مساعدت با بدهکاران بویژه در تسهیلات روستایی، اجرای طرح چاوش در شعب بانک مسکن استان سمنان کلید خورد.

در قالب این طرح که اجرای آن تا پایان مردادماه امسال ادامه خواهد داشت، تسهیلات گیرندگانی که به دلیل معوق شدن اقساط مشمول جریمه شدند، می‌توانند با شرایطی از بخشودگی جرایم برخوردار شوند. این طرح همچنین به تسریع در روند کاهش مطالبات غیرجاری بانک مسکن کمک می‌کند.

مدیریت شعب بانک مسکن استان سمنان در سال گذشته نیز به منظور تسریع درروند وصول مطالبات غیرجاری، طرح همت را در دو مرحله اجرا کرده بود که اکنون قرار است در طرح چاوش با همان شرایط طرح همت، تسهیلات روستایی و اقشار خاص مشمول بخشودگی جرایم در صورت تسویه بدهی معوق شوند. در عین حال، جرایم تسهیلات پرداخت شده در قالب سایر سرفصل‌های تسهیلاتی اعم از عقود مبادله‌ای، مشارکتی و به طور کلی انواع تسهیلات خرید، ساخت و تعمیر مسکن مشروط با بررسی و تایید مدیریت شعب استان سمنان با هدف بهبود روند کاهش مطالبات شعب، قابل بخشودگی است .

در قالب طرح چاوش، بخشودگی جرایم تسهیلات روستایی در تمام عقود و سرفصل‌های مرتبط بدون قید و شرط و تا پایان مردادماه سال جاری میسر است.

در صورت واریز هر مقدار از مطالبات غیر جاری تسهیلات روستایی، خالص جرایم محاسبه شده به نسبت پرداختی‌های هر فرد، با توجه به میزان جریمه متعلقه مورد بخشودگی قرار می‌گیرد. گروه دوم مشمولان اصلی طرح چاوش نیز اقشار خاص اعم از مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، ایثارگران، زلزله‌زدگان و خریداران واحدهای مسکن مهر هستند که بدون قید و شرط تا پایان مرداد ماه سال جاری از امتیاز بخشودگی6 تا 8 درصد از جرایم، طبق ضوابط این طرح برخوردار می‌شوند.

بر اساس این طرح، تسهیلات‌گیرندگان در صورت واریز نقدی تمام مطالبات غیرجاری، از بخشودگی 4 درصد از جرایم (اخذ صرفا 2 درصد از جرایم) و در صورت واریز نقدی بخشی از مطالبات غیرجاری با توجه به میزان واریزی، از بخشودگی 3 درصد جرایم برخوردار خواهند شد. همچنین در صورت واریز نقدی تمام مطالبات غیرجاری در قراردادهای با جرایم تصاعدی تا سقف 12 درصد بخشودگی جرایم (اخذ صرفاٌ 2 درصد جرایم) و در صورت واریز نقدی بخشی از مطالبات غیرجاری این قبیل قراردادها با توجه به میزان واریزی ، تا سقف 9 درصد بخشودگی جرایم (اخذ صرفاٌ 5 درصد جرایم) اعمال خواهد شد.

هم استانی های عزیز می توانند جهت بهره مندي از مزاياي طرح چاوش و کسب اطلاعات بیشتر به یکی از شعب بانک مسکن استان سمنان مراجعه فرمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =