ایسنا نوشت: بلومبرگ اینتلیجنس با این باور که دلار آمریکا بزودی افت خواهد کرد، اعلام کرد انتظار برای تغییر نرخ دلار، بازی است که طلا این اواخر انجام می دهد.

مایک مک گلان، استراتژیست کالای بلومبرگ اینتلیجنس در گزارش دورنمای کالای بلومبرگ برای اکتبر نوشت: اگر روند افزایش دلار ازسرگرفته شود، فلزات شرایط دشواری برای افزایش قیمت خواهند داشت. اما بعید است که دلار در بالاترین رکورد ۱۴ سال اخیر خود بماند.

مک گلان خاطرنشان کرد بهبود قیمت طلا ممکن است به سرعت اتفاق بیافتد زیرا پایان سه ماهه چهارم معمولا زمانی است که طی آن قیمت فلزات بالا می‌رود.
بلومبرگ اینتلیجنس نشانه‌هایی را می‌بیند که بازار منتظر پایان بازی نامطلوب دلار است و پتانسیل صعودی طلا روی ریسکهای کاهشی سنگینی می‌کند.

شمش طلا
از نقطه نظر تکنیکال، طلا در صورتی به پایین سطح حمایتی خود در ۱۱۲۰ دلار سقوط خواهد کرد، که ارزش دلار و بازارهای سهام به طور مستمر افزایش پیدا کند. از سوی دیگر طلا در مرز ۱۳۷۵ دلار که اوج قیمت این فلز در جریان آخرین دور تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا بود، با مقاومت روبروست.
در مجموع بلومبرگ اینتلیجنس احتمال صعود طلا به ۱۴۰۰ دلار در آینده نزدیک را منتفی نمی‌داند.
به گفته تحلیلگر بلومبرگ اینتلیجنس، افزایش قیمت طلا به عامل حمایتی بزرگی نیاز ندارد. معمولا یک جرقه کوچک لازم است تا روند قیمت را معکوس کند.
بر اساس گزارش کیتکونیوز، نقره هم آینده روشنی در پیش دارد و حتی ممکن است عملکرد بهتری از طلا داشته باشد.


23231

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 809654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =