شهروند نوشت: یکی از سوالاتی که در این روزهای خبرسازشدن مرتضوی زیاد پرسیده می‌شود این است که آیا اصولا او می‌تواند از کشور خارج شود یا خیر؟

فریده غیرت، وکیل دادگستری می‌گوید: با بیان این‌که او چون محکومیت دارد حق خروج از کشور را ندارد،او قانونا باید روانه زندان شود. او یکی دو ‌سال پیش هم با وجود داشتن پرونده قضائی راهی کربلا شد و این کار او هم حتما بدون اجازه قضائی اتفاق افتاده است. اگر الان هم او این کار را انجام دهد، قطعا کاری خلاف قانون کرده است.»او ادامه می‌دهد: «مرتضوی آدم خاصی است و نمی‌توانیم به هیچ قطعیتی درباره او برسیم. از روزی که او در مسند قضا بوده به همه صدمه زده است و به خاطر تمام رفتارهای غیرقانونی‌اش باید روانه زندان شود.»

غیرت گفت: ما از دستگاه قضائی برخوردهای خیلی شدیدی نسبت به بعضی مجرمان دیده‌ایم، دستگاه قضائی در این سال‌ها به وظایف قانونی خود عمل کرده و محکومین را جلب کرده است اما چطور مرتضوی از دست او دررفته و با چه شگردی توانسته در برود، معلوم نیست.»

او ادامه می‌دهد: «وکلایی همچون من، مرتضوی را با برخوردهای تند او با روزنامه‌نگاران، وکلا و روشنفکران می‌شناسند و ما با او به دفعات برخورد داشتیم و می‌دیدیم که رفتار بدی با این قبیل افراد داشت اما حالا که بعد از سال‌ها به زندان محکوم شده، حاضر نیست به زندان برود.»

عده‌ای ملاحظه روابط‌شان با مرتضوی را می‌کنند

بهمن طاهرخانی، عضو کمیسیون قضائی و فراکسیون ولایی مجلس یکی از کسانی است که معتقد است دستگیرنکردن مرتضوی توجیهی ندارد مگر این‌که نخواهند او را دستگیر کنند.

او می‌گوید: «مرتضوی قبلا قاضی بوده و فکر می‌کنم عده‌ای ملاحظه روابط‌شان با او را می‌کنند اما این توجیهات در نزد مردم پذیرفته نیست. دستگاه قضائی باید به دنبال این باشد که او را دستگیر کند، اگر این اتفاق نیفتد اعتماد مردم نسبت به دستگاه قضا سلب خواهد شد.»

او ادامه می‌دهد: «کسی که حکم جلبش هم صادر شده مجرم است و باید او را بگیرند، این‌که گفته شود مرتضوی گم شده است، درست نیست. برخی افراد همیشه با او همراه هستند و به همین خاطر قانون را درباره او اجرا نمی‌کنند.»

طاهرخانی می‌گوید: «وقتی درباره کسانی همچون بقایی، رحیمی، رحیم مشایی و حتی مهدی جهانگیری دستگاه قضائی خیلی راحت وارد عمل می‌شود و اقدام انجام می‌دهد، چه توجیهی دارد که الان گفته شود مرتضوی را گیر نیاورده‌اند. به نظر می‌رسد درباره مرتضوی کوتاهی شده است و ما سیستم اطلاعاتی قوی داریم و آنها می‌توانند در عرض یک ساعت مرتضوی را دستگیر و قانون را درباره او اجرا کنند.»

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ وای که چقدر گوشهامون درازه