ایسنا نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با محکوم کردن حمله تروریستی مرگبار روز گذشته در شهر کابل که از طریق بمب‌گذاری در یک آمبولانس صورت گرفت، بر تعهد واشنگتن برای تامین امنیت در افغانستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روز شنبه انفجار یک آمبولانس مملو از مواد منفجره در منطقه دیپلماتیک شهر کابل موجب کشته شدن دست‌کم 95 نفر و زخمی شدن 150 تن دیگر شد.

گروه تروریستی‌ طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در محکومیت این حمله گفت: من این حمله نفرت‌انگیز با خودروی بمب‌گذاری شده در شهر کابل را که کشته شدن ده‌ها غیرنظامی بی‌گناه و زخمی شدن صدها تن را در پی داشت محکوم می‌کنم. این حمله جنایتکارانه عزم ما و شرکای افغان ما را بیش از پیش تقویت خواهد کرد. آمریکا متعهد به یک افغانستان امن عاری از تروریست‌هایی که آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان ما را هدف قرار می‌دهند و همچنین عاری از هر کسی که در ایدئولوژی شیطانی آنها شریک باشد، است.

رئیس‌جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: قرار نیست قساوت گروه تروریستی طالبان چیره شود.

او گفت: اکنون همه کشورها باید دست به اقدام قاطع علیه طالبان و زیرساخت‌های تروریستی که از آنها حمایت می‌کنند، بزنند.

این در حالی است که ترامپ چندی پیش از طرح افزایش قوای نظامی آمریکا در افغانستان خبر داد.

ترامپ همچنین در توئیتر نوشت: ما به طالبان اجازه نخواهیم داد که پیروز شود.

او تصریح کرد: طالبان نظامیان بی گناه افغان و نیروهای شجاع پلیس در شهر کابل را هدف قرار داد. ما برای قربانیان و همچنین اولین امدادگران دعا کرده و به یادشان هستیم. ما به طالبان اجازه نخواهیم داد که پیروز شوند.

همچنین رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در واکنش به این حمله گفت: همه کشورهای حامی صلح در افغانستان باید علیه طالبان موضع می‌گیرند.

تیلرسون در بیانیه‌ای اظهار داشت: آمریکا شدیدا حمله وحشتناک روز شنبه در کابل را محکوم می‌کند.

او ادامه داد: استفاده طالبان از یک آمبولانس به عنوان سلاحی برای هدف قرار دادن غیرنظامیان نشانه بی اعتنایی غیرانسانی به مردم افغانستان و نسبت به همه کسانی است که برای ایجاد صلح در این کشور تلاش می‌کنند و نقض اساسی‌ترین هنجاری بین‌المللی محسوب می‌شوند. ما از تلاش پرسنل اورژانس به خاطر اقدامات شجاعانه در پاسخ به این حمله تروریستی ستایش می‌کنیم.

او ادامه داد: همه کشورهایی که حامی صلح در افغانستان هستند وظیفه دارند اقدامی قاطع برای متوقف کردن کمپین خشونت آمیز طالبان انجام دهند.

او گفت: نباید هیچگونه تحملی نسبت به کسانی که از گروه‌های تروریستی حمایت کرده و یا به آنها پناهگاه می‌دهند وجود داشته باشد. آمریکا در کنار مردم افغانستان می‌ایستد و ما قاطعانه متعهد به حمایت از تلاش‌های مردم افغانستان برای رسیدن به صلح،‌ امنیت و موفقیت در کشورشان هستیم.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 749985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =