آقازاده استاندار مرکزی در حاشیه بهره برداری از 14 طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان آشتیان در جمع خبرنگاران، گفت: 70 درصد از طرح های دهه مبارک فجر این استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است.

آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: مدیریت ارشد استان نسبت به جذب سرمایه گذار در نقاط مختلف استان برنامه های مدونی تدوین کرده که تحقق این برنامه های در گرو حمایت گسترده مدیران به خصوص فرمانداران از سرمایه گذاران است.
وی ادامه داد: تنها راه حل مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار، حمایت از بخش خصوصی است که دستگاه های اجرایی نیز باید نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
استاندار مرکزی با بیان اینکه قوانین سختگیرانه از پیش پای سرمایه گذاران باید حذف شود، افزود: مدیران دستگاه های اجرایی باید نسبت به حمایت از سرمایه گذاران از تمام سعی و اهتمام خود بهره گیرند.
وی دیدار با خانواده های معظم شهدا را محور برنامه های دهه فجر استان دانست و گفت: ۶۰۰ دیدار با خانواده های معظم شهدا در ایام الله دهه فجر برنامه ریزی شده که تا پایان پنجمین روز از این ایام، ۳۰۰ دیدار محقق شده است.
آقازاده اضافه کرد: خانواده دولت در استان مرکزی بیشتر به دنبال جذب سرمایه گذار و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.
وی افزود: بسیاری از روستاهای استان مرکزی ظرفیت های ارزشمندی برای توسعه زیر ساخت های اقتصادی دارند و باید از این ظرفیت های به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
استاندار مرکزی تصریح کرد: اگر امکانات رفاهی، فرهنگی، عمرانی و اشتغال برای روستاها فراهم نشود ممکن است در آینده مهاجرت روستائیان به شهرها با شدت بیشتری ادامه یابد.
وی اضافه کرد: شهرستان آشتیان ظرفیت بسیار ارزشمندی در جذب سرمایه گذار دارد که با اعمال سیاست های تشویقی باید زمینه جذب سرمایه گذاران را فراهم کرد.
استاندار مرکزی افزود: یکی از صنایع شهرک صنعتی آشتیان به میزان ناچیزی آلایندگی دارد که حل مشکل این شرکت در دستور کار استانداری مرکزی قرار دارد و انتطار می رود؛ زمینه حضور هر بیشتر سرمایه گذاران در شهرستان فراهم شود.
وی تاکید کرد: در صورتی که کمیته مذکور راهکار قاطع اجرایی برای تعیین تکلیف طرح ۵۵ متری ارائه نکند، استانداری مرکزی تصمیمات لازم را اتخاذ می کند.
استاندار مرکزی افزود: دستور قطعی رئیس جمهوری، رئیس سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مبنی بر راه اندازی قطار برقی و سریع السیر اراک به قم نیز دریافت شده که به زودی اجرایی می شود.
وی افزود: این اتفاق بسیار مبارک و بزرگی است و ما در ۲۰ روز گذشته بالای ۸۰ درصد در این زمینه موفقیت کسب کردیم و موافقت رئیس جمهوری، رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گرفته شده و بیش از ۲۵۰ میلیون دلار فاینانس است.
آقازاده خاطر نشان کرد: ۱۴ طرح از مجموع ۴۰ طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان آشتیان، با اعتباری بیش از ۷۰ میلیارد ریال امروز به بهره برداری رسید .
گفتنی است طرح بهره برداری از دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام سجاد ، بهره برداری از طرح آبرسانی به روستای سرهرود و آغاز عملیات اجرایی مجتمع شمال شرق آشتیان، افتتاح بازارچه دائمی صنایع دستی آشتیان ، بهره برداری از ۱۰ طرح برق رسانی از طرح های عمرانی آشتیان بود که با حضور استاندار مرکزی به بهره برداری رسید.
یاد آور می گردد استاندار مرکزی در سفر به آشتیان در با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان ادای احترام نمود و با خانواده شهید قربانپور دیدار و گفت و گو کرد.
سید علی آقازاده در ادامه با شرکت در آیین بهره برداری از مجتمع رفاهی، پذیرایی قائم مرزعه نو با مردم این روستا دیدار و گفت و گو کرد.
استاندار مرکزی در حاشیه آیین بهره برداری از طرح آبرسانی به روستای سرهرود با مردم این خطه دیدار و با مشکلات تنی چند از اهالی روستا آشنا شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =