عدم حمایت کافی دولت از تولید کنندگان

صادر کننده کیوی در بابلسر ضمن انتقاد از عدم حمایت کافی دولت از سرمایه گذارن بخش خصوصی گفت: سود بالای تسهیلات بانکی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان را فلج کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از بابلسر،مهدی آخوندپور امروز در حاشیه صادرات کیوی به خارج از کشور اظهار کرد: سردخانه مرصاد که یکی از بزرگترین سردخانه های بخش بهنمیر است بنده بخشی از سالن این سردخانه را به صورت استیجاری در اختیار گرفته و به ذخیره سازی کیوی جهت عرضه در بازار داخلی و صادرات به بازار جهانی می پردازم.
وی با اشاره به اینکه علیرغم وجود موانع ساختاری در صادرات و رکود بازار جهانی بخشی از ذخایر خود را به کشورهای هندوستان ،ترکیه و مسکو صادر می کنیم،گفت: امسال 4محموله در قالب 80تن از شهر بهنمیر و شهرستان بابلسر صادر کردیم و سالانه 200تا300تن ازمحصولات مناطق شمالی کشور را صادر می کنیم.
صادرکننده کیوی در بابلسر یکی از مشکلات صادرکنندگان و تولیدکنندگان را موانع ساختاری دانست و افزود: نداشتن صنف کشاورزی و صادراتی مشکلات زیادی را برای سرمایه گذاران بخش کشاورزی و صادراتی بوجود آورد و به دلیل عدم هماهنگی تولیدکنندگان و صادرکنندگان وضعیت را در بازار نابسامان به طوری که هر فردی در بازار ساز خود را می زند و هیچ هماهنگی بین آنها وجود ندارد.
آخوندپور همچنین با اشاره به بارش زودهنگام برف در سال گذشته حدود یک هزار تن کیوی را از مناطق بحرانی خارج کرده و منطقه ای را از وضعیت بحرانی نجات دادیم،اظهار کرد: متاسفانه دولت هیچ گونه حمایتی از من نداشت و تسهیلات بانکی که به من تعلق گرفت با احتساب بلوکه کردن بخشی از پول و معدل سازی گاها تا سقف 30درصد به بانکها بهره پرداخته ایم.که در اینجا ذکر این نکته ضروری است که بدانیم در حال حاضر آنچه صادرکنندگان و تولیدکنندگان را فلج کرده ست دریافت تسهیلات بانکی با بهره بالا است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای 30 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی شده است،گفت: این تعداد در زمان برداشت محصول به 150نفر می رسد.
این صادرکننده کیوی با بیان اینکه صادرات در کشور ما باید مطابق با استاندارد جهانی باشد،گفت: با مصرف کمتر سم و افزایش کیفیت و به روز کردن محصولات فضای ورود محصولات خود را در بازار جهانی آماده کنیم.
آخوندپور در ادامه با بیان اینکه یک مکان شخصی جهت سورتینگ کیوی برای بازار داخلی و صادرات در نظر گرفتیم،خاطرنشان کرد: در حال حاضر محدودیت مکانی بزرگترین مشکل ماست و فضای موجود جوابگوی گستردگی کار ما نیست و بخش اعظمی از سبد کیوی در حیاط دپو شده که از نظر امنیتی خسارت زا است.
وی با اشاره به بسته بندی سالانه 600تا700 تن کیوی جهت عرضه در بازار داخل و خارج کشور اظهار کرد: درخواست ما از مسئولان مربوطه اجازه تغییر کاربری زمین مورد نیاز برای احداث سوله در این مکان است تا بتوانیم با احداث سوله مشکلات خود را به حداقل رسانده و برای افراد بیشتری اشتغال زایی شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =