در هفته ای که گذشت، نظام درمان کشور با دو موضوع اساسی درگیر بود. اول، ماجرای ویروس بیماری جدید و دیگری گرانی دارو و افزایش هزینه بیماران.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در هفته ای که گذشت ماجرای ویروس تازه HPV  دهان به دهان چرخید و خبرساز شد. حتی گزارشهایی درباره ویروس اچ‌پی‌وی و موجی که در ایران راه‌انداخت، مخاطبان زیادی یافت و در این بین داروسازان هم وارد کار شدند و  انستیتو پاستور ایران هم برای تولید واکسن اچ‌پی‌وی اعلام آمادگی کرد و گفت: امکان تولید در داخل ایران را داریم.

برخی از منتقدان وزارت بهداشت ایراد گرفتند که چرا برای این واکنش اینقدر تبلیغ می شود و در پاسخ هم وزیر بهداشت گفت: سلامت مردم را به اغراض گروهی و سیاسی آلوده نکنیدعده ای هم دست گرفتند که وزارت بهداشت، کارهای اصلی را زمین گذاشته و به فکر مسایل حاشیه ای افتاده است در حالی که مهاجرت بیماران خاص به دلیل کمبود دارو را شاهد هستیم.

شاید حق با آنها بود چون خبر رسید دارو ۹ درصد گران شده و بالاخره سنگینی درمان به دوش مردم و بیماران خواهد افتاد.

در مقابل این اخبار نگران کننده، رئیس مرکز مقابله با ایدز وزارت بهداشت، هشداری نسبت به شیوع بالای ویروس HPV در ایران داد و گفت: تزریق واکسن از ۱۲ سالگی ضروری است.

حتی در مورد مشکلات نظام دارویی کشور هم زمزمه استعفای وزیر بهداشت همه جا پیچید و البته تکذیب شد.

در این اوضاع بلبشو،  سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری خود از ضرورت تزریق واکسن HPV تا شایعه استعفای وزیر را پاسخ گفت و درباره ویروس و بیماری جدید باز هم به مردم هشدار داد.

این چنین که از اوضاع برمی آید، وضعیت دارو و شیوع ویروس جدید، نگران کننده است.

42231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =