«جرج چرچ» می‌گوید: ویرایش ژنتیک آینده زندگی بشر را تغییر می‌دهد و منجر به تغییر در روند پیری و گسترش طول عمر انسان می‌شود.

 

به گزارش خبرآنلاین، استاد جنجالی هاروارد در مصاحبه جدیدی ضمن بیان نظرات خود تائید کرد که به پروژه پرورش مزرعه خوک برای تولید اندام‌های سازگار با بدن انسان با هدف پیوند اعضاء ادامه می‌دهد و در کنار آن درحال‌توسعه پروژه تولید «مینی مغز» داخل بشقاب آزمایشگاهی پتری دیش است.{لینک}

آیا انسان‌ها یک روز برای تولید اندام‌های خود به مزرعه پرورش خوک و برای پیوند مغز باهدف درمان پارکینسون به مهندسی ژنتیک رسمیت می‌بخشند؟

البته جرج می‌گوید: پیشرفت در فناوری دی ان ای شیوه زندگی ما را تغییر خواهد داد و با ویرایش ژن می‌توان عمر انسان را طولانی کرد و روند پیری را متوقف کرد.

وی در مصاحبه با medium ادعا کرد: مسیرهای بیولوژیکی متعددی برای مقابله با اثرات پیری وجود دارد. تلاش برای بقای تلومر بخشی از این تلاش است.

{Telomere پایانه فیزیکی کروموزوم خطی است. یک بیت از دی ان ای است که هم‌زمان با پیرشدن ما روند حمایت از کروموزوم نیز کاهش می‌یابد و بقای تلومر به مبارزه با پیری می‌انجامد.}

اما علی‌رغم پیشرفت‌های امیدوارکننده، این پروفسور 63 ساله هشدار می‌دهد که نسخه نهایی در قالب یک قرص ساده ممکن است نباشد.

سال گذشته جرج و همکاران در هاروارد با فناوری ویرایش ژن Crispr ده‌ها خوک باهدف ساخت اندام‌هایی مشابه بدن انسان تولید کردند که به گفته وی ممکن است پیوند واقعی به انسان در سال 2021 اتفاق بیفتد. البته آن‌ها فعلاً روی اندام‌های غیرانسانی خوک آزمایش‌هایی انجام داده‌اند.

وی در پاسخ به انتقاداتی که از وی می‌شود نیز گفت: به ما می‌گویند ویرایش ژنتیک نکنید اما نمی‌دانند که واژگون کردن روند پیری مانند درست کردن واکسن است.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =