تخصیص آب شرب به اصفهان به 5/5 متر مکعب کاهش یافته در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال گذشته 5/11 مترمکعب بوده است این در حالیست که تخصیص آب شرب نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 40 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هاشم امینی با اشاره به افت فشارآب در مناطق مختلف شهر اصفهان گفت: تنها ساکنان شهر اصفهان نیستند که با افت فشار و قطعی آب در طول شبانه روز مواجه می شوند بلکه این امر برای تمام مشترکین 56 هر و300 روستا که تحت پوشش طرح آبرسانی قرار دارند به وقوع پیوسته است.

وی به دیگر روشهای تامین آب شرب در اصفهان بزرگ پرداخت و خاطرنشان ساخت: باید همه مدیران طرح آبرسانی اصفهان بزرگ طرح های جایگزین تامین آب شرب را باجدیت وسرعت بدون وقفه دنبال کنن.د 

 امینی افزود: عملیات حفر چاهها در استان باید هر چه سریعتر به سرانجام برسد، هیچ مانعی قابل قبول نیست همچنین اجاره چاه ها از مردم ودیگر دستگاهها به ویژه شهرداری باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اجاره چاه ها را بسیار حائز اهمیت خواند و تصریح کرد:حتی اگر شده روزی یک ساعت چاه آب با کیفیت از افرادی که دارای چاه هستند باید اجاره کرد تا منبع آبی بغیر از آب طرح در نظر گرفته باشیم.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان به کیفیت وسلامت آب شرب اشاره کرد و افزود: چاههای که شناسایی می شوند باید از لحاظ شیمیایی و میکروبی مورد تایید قرار گیرند به گونه ایی که مقرر گردید هرچه سریعتر تجهیزات لازم در این زمینه فراهم شود.

وی شناسایی منابع جایگزین را حیاتی خواند و بیان داشت:در این شرایط یک لیتر بر ثانیه آب هم برای ما بسیار ارزشمند است پس تمام تلاشها بصورت شبانه روزی برای شناسایی منابع جدید باید انجام شود تا بتوانیم حداقل 2 متر مکعب آب از طریق منابع جایگزین تامین کنیم.

 امینی از مردم خواست با مدیریت مصرف، مسئوالان امر را در تامین آب شرب همراهی کنند اضهار داشت: این روزها مردم باید بدانند که حجم ذخیره سد زاینده رود بسیار محدود است و تامین آب شرب مردم هم به حجم ذخیره سد زاینده رود بستگی دارد ،پس مردم 56 شهر و300 روستا طرح آب رسانی اصفهان بزرگ باید مصرف آب را مدیریت کنند

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =