۰ نفر
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
ثبت ۶۰ خودکشی در بیجار در سال گذشته

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار از۶۰ مورد اقدام به خودکشی در سال گذشته خبر داد که به مرگ ۴ نفر انجامید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بیجار، اولین جلسه مجمع سلامت شهرستان بیجار به ریاست فرماندار و با حضور مدیر کل تامین اجتماعی، رئیس شبکه بهداشت و درمان و کارشناسان در محل سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری تشکیل شد.
حسین جعفری در این جلسه گفت: مجمع سلامت درسال۹۷ با شعار خودمراقبتی در بهداشت ودرمان وایجاد نشاط اجتماعی فعالیت خود را آغاز وبرنامه ریزی می نماید‌.

وی با اشاره به آمار بالای خودکشی در سال گذشته در شهرستان گفت: طی سال گذشته ۶۰ مورد اقدام به خودکشی به ثبت رسید که به مرگ ۴نفر انجامید.

این مقام مسئول افزود: افرادی که اقدام به خودکشی کرده اند در بازه سنی ۱۵ تا۶۰سال هستند.
وی افزود: تعداد 544 نفر بیمار مبتلا به افسردگی در بیجار توسط همکاران مرکز بهداشت شناسایی شده‌اند که این تعداد تحت درمان قرار گرفته‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار بیان کرد: 6 هزار و 113 مورد افسردگی در سامانه استانی کردستان ثبت شده که حدود 9 درصد آن مربوط به بیجار است.

رییس شبکه بهداشت ودرمان عنوان کرد: با توجه به نیاز روز جامعه خودمراقبتی را باید به آحاد جامعه آموخت تا هرکدام از فرد درمسیر صحیح قرا گیرند.

وی خود مراقبتی را راهی برای کاهش آسیب های اجتماعی خواند و اظهار داشت: بیش از ۴۰ درصد مسائل اجتماعی را می توان با آموزش صحیح خود مراقبتی در ابعاد مختلف مرتفع کرد.

جعفری در پایان ایجاد نشاط وامید در جامعه را چشم انداز مجمع سلامت خواند و عنوان کرد: ایجاد حس شور و نشاط، اعتماد به نفس و شوق زندگی از دیگر چشم اندازهای مجمع سلامت است که با برنامه ریزی صحیح وراهبردی وهمکاری و همدلی عملی خواهد شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =