سرمایه گذاری ۱۳.۶میلیارد دلاری امارات برای جدایی از درآمد نفت

امارات متحده عربی قصد دارد 13.6 میلیارد دلار در سه سال آینده در مناطق تجاری این کشور سرمایه گذاری کند تا شرکت های غیردولتی بتوانند در پروژه های دولتی ،مشارکت کنند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از بلومبرگ، خلیفه بن زاید آل نیهان حاکم ابوظبی در این رابطه گفته است که دولت امارات حمایت های تازه ای را از صنعت در این کشور در دستور کار دارد؛ ضمن اینکه ترویج گردشگری و انجام تجارت آسان هم از دیگر برنامه هاست.به گفته او  برنامه کاری برای تخصیص این منابع در حدود 90 روز آماده خواهد شد.

کشورهای عرب در تلاش هستند که با تشویق صنایع جدید و جذب سرمایه گذاری خارجی اقتصادشان را از نفت جدا کنند.با افزایش قیمت نفت به بالای 70 دلار در هر بشکه این کشورها به تکاپو اقتاده اند تا برای کاهش هزینه ها و جداکردن اقتصادشان از نفت برنامه‌ریزی کنند.

عربستان سعودی  اعلام کرده که در سال جاری برنامه ای برای احیای رشد اقتصادی در دستور کار دارد.

ابوظبی که حدود 6 درصد از ذخایر نفت جهان را داراست،هزینه های خود را در سال های گذشته کاهش داد و با استفاده از ذخایر ارزی خود، کسری بودجه ناشی از کاهش قیمت نفت را پوشش داد.این کشور حالا فعالیت های گسترده ای را برای ادغام بانکها،صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های نفتی در دستور کار قرار داده است.

برنامه محرک اقتصادی ابوظبی برای ایجاد 10 هزار فرصت شغلی در امارات در بخش های عمومی و خصوصی طی 5 سال آینده طراحی شده است.
حدود 2.9 میلیون نفر از جمعیت ابوظبی را خارجی ها تشکیل می دهند.

شورای عالی صنعتی امارات اعلام کرده که جذب و حمایت از سرمایه گذاری ارزش افزوده را  در دستور کار قرار دارد.در حالی که در کنار آن قرارداد با پیمانکاران بخش خصوصی  را هم افزایش خواهد یافت.

شاهزاده ابوظبی همچنین دستور داده که مجوزهای دوگانه برای شرکت ها در منطقه آزاد تجاری در راستای مشارکت در مناقصه های دولتی صادر شود.

 

1735

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =