باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت:در ساعات اخیر سرعت باد در فرودگاه مهرآباد به ۲۴ متر برثانیه معادل ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

احد وظیفه مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت و گو‌یی،درباره آخرین وضعیت وقوع طوفان و‌باد در کشور اظهار کرد: در ساعات اخیر سرعت باد استان تهران فرودگاه مهرآباد ۲۴ متر برثانیه معادل ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت بود.

به گفته وی سرعت باد در فرودگاه مهر اباد لحظه ای بود و هم اکنون در حال کاهش است.

وظیفه با بیان اینکه سرعت باد در مناطق غربی تهران در حال فروکش شدن است،افزود: همچنین وزش باد در مناطق شرقی استان ظرف مدت یک ساعت به تدریج‌خارج خواهد شد.این مقام مسئول ادامه داد: در استان های سمنان،تهران،البرز،قزوین و آذربایجان غربی و شرقی شاهد ناپایداری های جوی هستیم،ضمن انکه در استان تهران وزش باد بیش از سایر مناطق است.

به گفته وی در استان های مرکزی،جنوب استان قم،شمال اصفهان شاهد ابرهای جوششی و شرایط طوفان تندری هستیم که به تدریج با سرد شدن هوا ضعیف تر می شود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه میزان بارش باران قابل توجه نیست،گفت: البته رگبار بارش ها در مناطق کوهپایه و دره های پرشیب می تواند منجر به وقوع سیلاب و گرد و خاک‌موقت شود اما آن چیزی که حایز اهمیت است وزش باد قابل توجه و وقوع گرد و خاک و کاهش دید ۵۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر در جنوب تهران بوده است.

وظیفه در توصیه ای به افراد گفت: در هنگام وقوع طوفان از افراد تقاضا داریم‌ به مکان های امن‌پناه ببرند چرا که احتمال سقوط اجسام همچون تیرآهن از ساختمان های نیمه کاره وجود دارد.

این مقام‌مسئول در پایان سخنان خود در پاسخ به این سوال که‌ آیا وقوع طوفان اخیر خسارتی در برداشته است،تصریح کرد: با توجه به سرعت بالای طوفان احتمال شکستن درختان و افتادن درختان فرسوده بر ماشین های رها شده کنار خیابان وجود دارد،اما تا کنون گزارشی اعلام‌نشده است.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =