ایرنا نوشت: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ارومیه گفت: ۱۴۹ نفر از شهروندان مرکز استان طی سال های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ در معابر درون شهری استان جان خود را بر اثر سوانح رانندگی از دست داده اند که رقم بسیار زیادی است.

سرهنگ صمد بی غم گفت: ۴۶ نفر از این تعداد در سال ۱۳۹۴، ۴۶ نفر در سال ۱۳۹۵ و ۵۷ نفر در سال ۱۳۹۶ بر اثر وقوع تصادف به ویژه در کمربند میانی ارومیه جان باخته اند.
وی اضافه کرد: رشد ۲۳ درصدی تلفات طی سال ۱۳۹۶ نسبت به سال پیش از آن بسیار نگران کننده است و برای جلوگیری از تداوم این روند باید برنامه ریزی اساسی توسط نهادهای مسوول صورت گیرد.
وی بیان کرد: ۱۱۳ نفر از این تعداد بر اثر برخورد خودرور با عابر پیاده، ۱۳ نفر بر اثر واژگونی خودرو و بقیه در نتیجه سایر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده اند که بخش عمده آنها در پی سرعت غیرمجاز در معابر درون شهری اتفاق افتاده است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ارومیه ادامه داد: معضل سرعت در کمربندی میانی ارومیه به ویژه در مسیرهای خاتم الانبیا (ص)، والفجر، شهید باهنر و شهید رجایی به معضلی جدی تبدیل شده که باید در سریع ترین زمان ممکن برای آن چاره اندیشی شود.
سرهنگ بی غم گفت: در صورت کاهش سرعت در این مسیر تا ۸۰ کیلومتر در ساعت، می توان کاهش چشمگیر تلفات را شاهد بود.
وی افزود: استفاده از دوربین های کنترل سرعت و کنترل تخلف در کمربندی ارومیه به ویژه پس از روگذرها بسیار ضروری است و در این خصوص اهتمام ویژه شهرداری ارومیه موثر خواهد بود.
وی اضافه کرد: از جمله دیگر معضلاتی که تصادف در معابر درون شهری ارومیه به ویژه برخورد خودرو با عابر پیاده را موجب می شود، گذر مردم از عرض کمربندی خاتم الانبیا (ص) حدفاصل پل ابوذر تا پل نزدیک پایانه مسافربری شهر ارومیه است که به نظر قابل حل نیست.
وی با اشاره به فنس کشی مسیر توسط شهرداری برای حل این معضل در سال های گذشته، بیان کرد: با وجود راه اندازی سه دستگاه پل عابر پیاده در این مسیر، شهروندان فنس ها را تخریب کرده و از زیر پل ها تردد می کنند و این امر تعداد تصادف ها و تلفات را بالا برده است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ارومیه گفت: راهکار طولانی مدت برای این معضل، فرهنگ سازی است ولی باید برای کوتاه مدت از روش های بازدارنده غیرقابل تخریب استفاده شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =