دریافت بودجه دولتی، یکی از بدنامی‌های روحانیت/ انتقاد محمدرضا زائری از اداره حوزه‌های علمیه

محمدرضا زائری تاکید کرد که روحانیت به جای پول گرفتن از دولت باید کاری کند تا آنقدر بین مردم محبوب باشد که مردم با سر برایشان پول بیاورند تا در امور حوزه علمیه استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا زائری از کارشناسان مذهبی کشور که چندی پیش مهمان کافه خبر بود، درباره راهکار اجرایی مدنظرش برای شرایط امروز جامعه، گفت: «راهکار اجرایی این است که روحانیت دخالت نکند. چه دلیلی دارد در سمینار کشاورزی، روحانیت صحبت کند؟ کشاورزی در قرآن، دیوار در قرآن، در در قرآن! این چه مسخره‌بازی است؟ من می‌خواهم بگویم از یک جایی باید درستش کرد.»

او ادامه داد: «روحانیت شأن و سطح خود را حفظ کند، بفهمد که این میزان دخالت اشتباه است. یک وقتی تلویزیون از مراجع تقلید فیلم پخش می‌کرد و زیر آن ثانیه شمار می‌گذاشت. مثلا قبل از سریال، دو دقیقه صحبتی پخش می‌شد که توهین به روحانیت و مرجع تقلید بود. دفترش متوجه نمی‌شد. من حرص می‌خوردم و می‌گفتم کسی به این مرجع تقلید بگوید وقتی ثانیه شمار زیر فیلم شما می‌گذارند، یعنی ملت تحمل کنید الان تمام می‌شود. این توهین و وهن به جایگاه مرجعیت است.»

زائری با انتقاد از بودجه ای که دولت به حوزه علمیه می دهد، بیان کرد: «من به اين شيوه زندگي طلبگی معتقدم و یکی از مخالفین بودجه‌ای هستم که دولت به حوزه‌های علمیه می‌دهد. این بودجه صرف ساختمان و امثالهم می شود و یک از بدنامی‌های روحانیت هم همین است. من می‌گویم شما ساختمان می‌خواهید و قبول دارم که جمعیت زیاد شده، طلبه‌ها زیادند و حوزه‌ها باید ساخته شوند. من می‌گویم به جای این‌که آجر و سیمان و در و دیوار درست کنی، پول از دولت نگیر، بلکه کاری کن که آن‌قدر محبوبیت داشته باشی که مردم با سر این پول را بدهند. به‌خدا اگر این اعتماد باشد، مردم 10 برابر این پول را می‌دهند. مگر در طول تاریخ ندادند؟»

مشروح گفت‌وگوی زائری در کافه خبر را اینجا و فیلم کاملش را اینجا ببینید.

241243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غمباد A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    67 3
    خیلی ببخشید.هیچ کس دیگه برا این حرفا تره هم خورد نمی کند.
  • بی نام A1 ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    0 0
    ایشاالا گوش شنوایی باشه
  • امین A1 ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    0 0
    شما اندک هستید