کشف لایه باستانی هخامنشی و دیوار خاص خشتی در تپه اشرف اصفهان

مهر به نقل از سرپرست هیئت باستانی شناسی تپه اشرف نوشت: در فصل ششم کاوش در تپه اشرف اصفهان، یک لایه باستانی مربوط به دوران هخامنشی و یک دیوار خاص خشتی کشف شد.

علیرضا جعفری زند با اعلام این خبر، اظهار داشت: در فصل ششم کاوش در تپه اشرف اصفهان که پس از سه سال وقفه انجام شد، یک لایه باستانی مربوط به دوران هخامنشی و قطعات سفالی از این دوران کشف شد.

وی با بیان اینکه این فصل از کاوش ۴۰ روز به طول انجامیده است، افزود: همچنین در این کاوش یک دیوار خشتی یافت شد که از نظر باستان شناسی بسیار با اهمیت است.

ضرورت ادامه کاوش‌های تپه اشرف برای کسب اطلاعات درباره یک دیواره خشتی خاص

سرپرست هیئت باستانی شناسی تپه اشرف تاکید کرد: برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در این ارتباط و اینکه این دیوار خشتی متعلق به چه دوره‌ای است نیاز به ادامه کاوش‌ها داریم در شرایط فعلی کاوش ها به دلیل کمبود بودجه متوقف شده است.

وی با بیان اینکه ساختار معماری خشتی این دیوار بسیار خاص است، تاکید کرد: چنین نمونه‌ای از دیوارهای خشتی را در کاوش‌های باستان‌شناسی پنج فصل گذشته تپه اشرف و هیچ نقطه دیگری از اصفهان تاکنون مشاهده نشده است.

احتمال کشف لایه‌های پیش از دوره هخامنشی

جفری زند تاکید کرد: با کشف این لایه باستانی تاریخ تپه اشرف به اواخر قرن پنجم قبل از میلاد می‌رسد و امید داریم در فصول آینده به لایه‌های پیش از دوره هخامنشی نیز دست یابیم.

تپه اشرف اصفهان

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =