از افزایش باجه‌ها تا درخواست همکاری بیشتر طرف عراقی

در حالی که دبیر ستاد مرکزی اربعین کشور از افزایش تعداد باجه‌ها و نیروی انسانی در شعبه‌های بانک ملی در نقاط مرزی خبر داده مدیرعامل بانک ملی خواستار همکاری بیشتر کشور عراق شده است.

شهریار حیدری، دبیر ستاد مرکزی اربعین کشور با اشاره به ازدحام زائران برای دریافت ارز در عراق و نقاط مرزی، اظهار کرد: امروز جلسه‌ای با بانک ملی برای ساماندهی این وضعیت برگزار شد و رئیس ستاد مرکزی اربعین هم تذکرات لازم را در این رابطه دادند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین کشور با بیان اینکه تعداد باجه و نیروی انسانی در شعبه‌ها از فردا افزایش می‌یابد، گفت: تذکرات لازم در این رابطه داده شده است و بانک‌های ملی و مرکزی هم برای ساماندهی وضعیت موجود، جلسات متعددی را برگزار کرده‌اند، ضمن این که ما هم در ستاد مرکزی اربعین به طور مکرر با سفارت کشورمان در عراق مکاتبات متعددی در این زمینه داشته‌ایم.

حیدری ادامه داد: قرار شد طی ۲ روز آینده تعداد باجه‌ها و نیروی انسانی افزایش پیدا کند اما زائران تا جای ممکن ارز مورد نیاز خود را در داخل کشور تامین کنند.

وی با تاکید بر اینکه باجه‌های مرزی فعال هستند، یادآور شد: این باجه‌ها تعطیل نشده است اما تعداد کم باجه‌ها نمی‌تواند جوابگوی نیاز تمامی زائران باشد که از فردا تعداد باجه‌ها افزایش پیدا می‌کند و مسئولان مرزی درحال آماده سازی و راه اندازی باجه‌های جدید هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک ملی ایران، «محمدرضا حسین زاده» افزود: زائران اربعین حسینی (ع) برای دریافت ارز با مشکلاتی روبرو شده اند. 

وی ادامه داد: ما درخواست کردیم اگر اجازه افزایش تعداد باجه ها و همچنین افزایش ساعت کار و شبانه روزی کردن آنها را نمی دهند، دستکم اجازه بدهند دینارهای موجود را به داخل مرز ایران منتقل کنیم تا لب مرز به زائران پرداخت شود که متاسفانه طرف عراقی با این پیشنهاد موافقت نکرده است. 

حسین زاده اضافه کرد: باید به این مشکلات، ضعف زیرساخت های ارتباطی و بانکی عراق را نیز بیفزاییم. وی تاکید کرد «از دولت و بانک مرکزی کشور دوست عراق، انتظار همکاری بیشتری داریم تا بتوانیم به زائران عزیز خدمات بهتری ارائه کنیم».

بر پایه اعلام امروز بانک ملی، دارندگان گذرنامه های گروهی برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) می توانند با معرفی یک نماینده، ارز مورد نیاز خود را از شعبه بانک ملی مستقر در مرز مهران دریافت کنند.

از زمان آغاز ثبت نام خرید ارز اربعین (بامداد بیست و هشتم مهرماه) 136 هزار و 905 نفر دینار مورد نیاز خود را خریده و هفت هزار نفر ارز خود را دریافت کرده اند.

250 باجه در عراق برای تحویل ارز در نظر گرفته شده است که زائران می توانند در صورت شلوغی در هر یک از باجه ها، به منطقه دیگر مراجعه و ارز خود را تحویل بگیرند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =