مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن استان آذربایجان‌غربی برگزار شد

با حضور استاندار آذربایجان غربی، معاون امور اقتصادی استاندار، رییس اتاق بازرگانی ارومیه و جمعی از مسئولین، مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن استان آذربایجان‌غربی برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی،با حضور لک رئیس سازمان زمین شناسی و منابع معدنی کشور، شهریاری استاندار آذربایجان غربی، حضرتی‌پر رییس برنامه و بودجه استان، انتظار رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ارومیه و حسینی معاون اقتصادی استاندار، مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در سالن آمفی تئاتر اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد.

دریاچه ارومیه قابل احیا شدن نیست

راضیه لک رئیس سازمان زمین شناسی و منابع معدنی کشور در این مراسم گفت: دریاچه ارومیه به دلیل افزایش بیش از حد میزان شوری قابل بازگشت به شرایط اولیه خود نبوده و هر اندازه آبهای شیرین به این مکان هدایت شود تاثیری ندارد چرا که آب شیرین نیز خاصیت شوری را به خود می گیرد.
وی افزود: استان آذربایجان غربی با داشتن رتبه سوم ذخیره طلا در کشور، وجود طبیعت بکر و آثار باستانی و همچنین نرخ پایین بیکاری، از جمله مولفه های مثبت این استان بوده که می توان به عنوان فرصت به آن نگاه کرد، اما جای تاسف است که با این منابع موجود، از لحاظ بهره وری استان در رتبه چهاردهم کشوری قرار دارد.
وی ادامه داد: با این حال باید از نمک دریاچه ارومیه به عنوان فرصتی برای اشتغال و درآمدزایی استفاده کرد.

پویایی بخش اقتصادی استان، خواست استاندار است

رضا حسینی، معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری آذربایجان غربی در این مراسم گفت: زیرساخت های اقتصادی و زیربنایی دچار مشکل بوده و نیازمند بررسی و پیگیری هستند.حسینی ادامه داد و در این رابطه، سیاستگذاران باید به وضعیت کارگران نیز اهمیت دهند چراکه کارگر هم باید توان انتخاب شغل را داشته باشد.
وی ادامه داد: آذربایجان غربی ظرفیت تجارت و صادرات کالا را دارد، در برنامه داریم تا واحدهای تولیدی راکد را مجددا راه اندازی نماییم.
حسینی خاطر نشان کرد: یکی از خواسته های استاندار آذربایجان غربی، پویایی بخش اقتصادی استان است که با همگرایی و همکاری متقابل این مطالبه نیز یقینا تحقق خواهد یافت.

بانک مرکزی تبدیل به ستاد جنگ شده است

حسن انتظار رییس اتاق بازرگانی ارومیه هم گفت: سه قانون مصوب مجلس رفع موانع تولید، بهبود مستمر فضای کسب و کار، شورای عمومی و بخش خصوصی، می توانست اقتصاد کشور را رو به بهبود ببرد.
وی افزود: بانک مرکزی به ستاد جنگ تبدیل شده است؛ نباید با صنعت گران بدین گونه عمل کرد ولذا باید به آن ها توجه کرده و نسبت به مشکلاتشان عکس العمل نشان داد.
رییس اتاق بازرگانی اظهار کرد: برخی روزهای تعطیل به ضرر واحدهای تولیدی است و باید به آن فکری کرد تا از رکود بیش از پیش واحدها جلوگیری شود.

در پایان این مراسم، از ۲۶ نفر از فعالان صنعت و ۶ نفر از فعالان معدنی استان تجلیل شد.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =