افزایش فرصت‌های شغلی برای بانوان منجر به افزایش سطح آموزش می‌شود

مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز در امور زنان و خانواده در سفر به خرم آباد گفت: افزایش فرصت‌های شغلی برای بانوان منجر به افزایش سطح فرهنگ و آموزش می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، فریده پاداشی در سمینار ارتقای کیفیت زندگی کاری زنان شاغل در صنعت نفت با بیان اینکه در راستای اهداف امور بانوان و خانواده وزارت نفت به منظور توجه بیش از پیش به حقوق انسانی و ارتقای جایگاه سازمانی زنان شاغل در شرکت در سال گدشته بیشترین تمرکز خود بر توانمندسازی زنان از طریق برگزاری های دوره‌های آموزشی مختلف قرار داد.

وی فزود: در وزارت نفت ۱۹ هزار مرد و ۱۲۶۸ خانم قرارداد رسمی وجود دارد و ارتقای بانوان تا مدیران میانی بوده است.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز در امور زنان و خانواده اضافه کرد: افزایش فرصت‌های شغلی برای بانوان منجر به افزایش سطح فرهنگ و آموزش می‌شود.

وی برقراری عدالت جنسیتی، تغییر نگرش عمومی، ارتقای شغلی و ایجاد باور قلبی مدیران ارشد به توانمندی بانوان و... را از اهداف تشکیل امور بانوان در صنعت نفت عنوان کرد و افزود: برقراری حق مقرری برای بانوان مجرد و فاقد فرزند را در صنعت نفت در دست اجرا داریم.

وی با بیان اینکه از مجموع ۱۹ هزار مرد شاغل در وزارت نفت ۲۰۰۰ نفر بازنشسته شدند، افزود: سه درصد بانوان شاغل در وزارت نفت دکتری، ۵۲ درصد ارشد و ۳۳ درصد کارشناسی دارند و سازمان باید به فکر باشند تا ازظرفیت این بانوان استفاده شود.

پاداشی بیان کرد: موضوعات پژوهشی درسطح دکتری و کارشناسی ارشد بر اساس نیاز پیگیری می شوند.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه ۴ حوزه پژوهشی در شرکت‌ها مشخص شده که برای شرکت گاز پژوهش نقش تعادل کار و زندگی زنان شاغل در وزارت نفت بوده است، اظهار کرد: مطالعات سازمانی با رویکرد جنسی، نقش زنان در توسعه، سلامت جسمی و روانی زنان در محیط کار و... از دیگر اقدامات و پژوهش‌های ما بوده است.

وی گفت: انتصاب بانوان در شرکت گاز ایلام، قزوین و خراسان شمالی انجام شده است.

حبیب الله خجسته پور در سمینار ارتقا کیفیت زندگی کاری بانوان صنعت نفت که در سالن مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزارشد با اشاره به اهمیت شناخت انسان اظهار داشت: شناخت انسان یکی از پیچیده‌ترین کارهایی است که در جامعه امروزی مدنظر بسیاری از انسان شناسان، فلاسفه، روان شناسان و حتی جامعه شناسان است. وقتی که برای شناخت انسان‌ها آنها را به دو دسته مرد و زن تقسیم می‌کنیم این شناخت پیچیده‌تر می‌شود و همه موجودات یک نقش خاص و یک نقش عام دارند.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان عنوان کرد: همه ما به عنوان مخلوق پروردگار ویژگی‌های مشترکی داریم و گاهی این ویژگی‌های مشترک را با نباتات، حیوانات و جمادات می‌توانیم برشماریم که نقش عامی است اما به عنوان انسان جایگاه خاصی پیدا می‌کنیم.

خجسته پور بیان کرد: زنان به واسطه اینکه می‌توانند نقش آفرینندگی را ایفا کنند جایگاه ممتازی دارند، وقتی انسانی می‌تواند وسیله‌ای باشد که از طریق او روح در بدن کسی دیگر دمیده شود و انسان دیگری را تحویل جامعه بدهد و آفریننده انسان دیگری باشد از لحاظ روحی و معنوی یعنی به جایگاه ممتازی رسیده است. سبک زندگی امروزه نشان داده است که زنان می‌توانند علاوه بر جایگاه ممتاز و لیاقت مادر شدن می‌توانند در زندگی اجتماعی نیز حضور موفقی داشته باشند؛ زنان در حوزه‌های کاری و اقتصادی نیز به جایگاه ممتازی رسیده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: در هر حوزه‌ای که زنان حضور پیدا می‌کنند به عنوان مدیر،کارمند و مشاور نظم خاصی بر اوضاع حاکم می‌شود. اگر نگاهی به لیست افرادی که درحوزه‌های مختلف کاهلی کرده‌اند و دست درازی‌هایی به بیت المال داشته‌اند کنیم نام زنان را در این لیست‌ها نمی‌بینیم.

وی به برقراری نظم و ارتباطات اداری توسط زنان شاغل در حوزه کاری اشاره و تصریح کرد: همواره در واحدهایی که بانوان حضور دارند سرآمد شده‌اند در همین راستا دولت‌های مختلف سعی کرده‌اند خود را از این ظرفیت بی‌نصیب نکنند و کشورهایی که زودتر به عصر صنعتی شدن ورود پیداکرده‌اند بیشتر از وجود زنان در حوزه‌های مدیریتی در جهت ارتقا کاری، افزایش بهره وری و کیفیت کاری استفاده کرده‌اند.

خجسته پور اظهار داشت: در کشورما نیز نگاه به وجود زنان در حوزه‌های مدیریتی وجود دارد اما متاسفانه به دلیل یک ضعف تاریخی که کمتر از وجود بانوان استفاده شده است این روند به کندی صورت می‌گیرد اما این روند کند دلیل نمی‌شود که بانوان احساس کنند نادیده گرفته شده‌اند. شخصا با درصدگذاری برای حضور زنان در پست‌های مدیریتی موافق نیستم چون اصل بر شایسته سالاری است اما به عنوان کف مطالبات بانوان درصدی اعلام شده و به دنبال این هستیم در حوزه‌های مختلف از وجود بانوان استفاده بهینه داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان تصریح کرد: با توجه به تاکید استاندار لرستان مبنی بر به کارگیری بانوان و جوانان در دستگاه‌های اجرایی در این راستا 4نفر از مدیران کل استان از بانوان انتخاب شده‌اند از بین معاونان فرماندار نیز تا کنون سه نفر و یکی از بخشداران از بین بانوان انتخاب شده است و این آغازی برای کار است.

وی گفت: یکی از پیشرفته ترین صنعت در کشور ما صنعت نفت است که این صنعت در حوزه اقتصادی، اداری و سازمانی پیشرو است و اصل شایسته سالاری تا حدود زیادی در این صنعت رعایت شده است.

خجسته پور اظهارداشت: علی رغم اینکه مطرح می‌شود صنعت نفت یک صنعت مردانه و سخت است اما وجود بانوان در حوزه‌های مختلف مدیریتی صنعت نفت نشان داده است که بانوان در این حوزه نیز می‌توانند سرآمد باشند. بانوان باید در کنار شاغل بودن، ارتقاشغلی و کاری کانون گرم خانواده‌ها فراموش نکنند که این فراموشی می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به اجتماع وارد کند چراکه کانون خانواده‌ها به عنوان نقطه آغازین تشکیل جوامع بشری اهمیت بسیار زیادی دارند.
سمینار ارتقا کیفیت زندگی کاری بانوان صنعت نفت با حضور فریده پاداشی مشاور مدیر عامل شرکت ملی گاز در امور زنان و خانواده در خرم آباد برگزار شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان در این سمینار گفت: بانوان نه تنها به عنوان نیمی از جمعیت از جامعه بلکه به عنوان پرورش دهنده گان نسل آینده نقش بزرگی در عرصه های مختلف جامعه دارند و به تعبیر بزرگان زن مظهر تحقق آمال،توسعه یافتگی و بهبود کیفیت زندگی انسانها ست.

مهندس لطفعلیان افزود: لذا باید توجه داشت، توانمندسازی و ارتقای جایگاه شغلی بانوان تاثیر بسزایی در مسیر توسعه استان و کشور خواهد داشت.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =