۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
چند نکته برای خرید وانت کارکرده

این یک واقعیت است، خریداران وانت مانند خریداران پراید، پژو 206 یا حتی پرادو نیستند؛ آن‌ها با توجه به نیازشان دست به انتخاب می‌زنند و مدل مطلوب خود را برمی‌گزینند. حتی برای عده‌ای وانت وسیله معیشتی است که از طریق آن رزق روزیشان را به دست می‌آورند.

به همین دلیل کاربری این وسیله نقلیه با توجه به توقع خریدارانش متفاوت است، خریدارانی که اغلب به دنبال یک وانت صفرکیلومتر نیستند و برای آن‌ها صرفا این مهم است که خودرویشان کارشان را راه بیاندازد. بنابراین ابتدا باید نیازسنجی کرد و سپس دست به خرید وانت کارکرده زد.

سایپا 151 ارزان‌ترین وانت موجود در بازار ایران معرفی شده است. قیمت کارکرده این وانت در سایت‌های آنلاین خرید و فروش مانند سایت دیوار حدود 20 میلیون تومان است. وانت پراید خودرویی مناسب حمل بارهای کمتر از 500 کیلوگرم عنوان می‌شود اما دارندگان این وانت می‌‌گویند سایپا 151 تنها حدود 300 کیلوگرم توانایی دارد. به نظر می‌رسد این خودرو برای کسانی مناسب است که خرده‌فروشی می‌کنند یا اجناسی کمتر از 300 کیلوگرم حمل می‌کنند. احمد، دارنده یک پراید وانت می‌گوید:« من شغلم خرید و فروش بلوریجات و ظرف‌های تزیینی منزل است. با پس انداز چند ساله‌ام توانستم یک سایپا 151 دست دوم بخرم و کنار خیابان بساط کنم.» احمد معتقد است وانت پراید خودروی خوبی برای زوج‌هایی است که فرزندی ندارند. حالا او به فکر تعویض ماشینش است زیرا می‌خواهد خانواده‌اش را گسترش دهد و وانت پراید فضای زیادی برای 3 نفر ندارد.

خرید وانت کارکرده

نیسان آبی را همه می‌شناسیم. این وانت حالا وارد پنجاهمین سال خودنمایی‌اش شده و هنوز بعد از 5 دهه ابهت و عظمت خود را دارد. زامیاد 24 مدل جدیدتری از نیسان‌های آبی رنگ با اندکی تفاوت ظاهری و فنی است. زامیاد، وانتی است که به هیچ کاری نه نمی‌گوید، اسباب کشی می‌کند، میوه‌های سنگین وزن را حمل می‌کند، انسان جابه جا می‌کند و ... وزن حدودی که این وانت تحمل می‌کند، 2 الی 3 هزار کیلوگرم عنوان شده است، چیزی چند برابر وانت پراید. خرید وانت کارکرده در سایت دیوار حدود 30 میلیون تومان برایتان آب می‌خورد. به عنوان مثال یک زامیاد 24 دوگانه سوز مدل سال 1394 با 60 هزار کیلومتر کارکرد، 32 میلیون تومان به فروش می‌رسد. اگر در جست‌وجوی وانت‌های آبی رنگ ارزان‌تری هستید، در یک آگهی وانت سال 1387 تضمینی 19 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

بهمن موتور، کمپانی بود که تصمیم گرفت وانت‌هایی «خانوادگی» تولید کند. از این رو طراحان این شرکت بر آن شدند وانت‌هایی دو کابین نیز در کنار وانت‌های تک کابین بسازند. «کارا 2000» خودرویی شبیه به وانت‌های مزدا است با این تفاوت که ظاهری زیباتر دارد، قدرت موتور آن قوی‌تر و از همه مهمتر مجهز به دو ایربگ است. ظرفیتی که این خودرو می‌تواند حمل کند، حدود 1000 کیلوگرم معرفی شده است که گزینه خوبی برای حمل اسباب‌های خانه مانند مبلمان یا گاز و یخچال به حساب می‌آید. این خودرو نسبت به دیگر وانت‌های ایرانی قیمتی بیشتر دارد و در مقابل، نسبت به آن‌ها نصف بنزین می‌سوزاند. کارا 2000، برای کسانی مناسب است که حمل بارهای میان‌شهری را بر عهده دارند، دلیل آن هم موتور قوی و سوخت پایین آن است. اگر به دنبال خرید وانت کارکرده در مدل کارا 2000 هستید، حتما سری به سایت دیوار بزنید؛ چرا که با قیمتی کمتر از بازار می‌توانید از میان انبوه گزینه‌های پیش رو بهترین آن را برای خود برگزینید.

به عنوان مثال یک وانت کارا دو کابین با 44 هزار کیلومتر کارکرد در این سایت به قیمت 30 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776861