۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
وحیدیه را بیشتر بشناسید

نمی‌توان گفت گل سرسبد شرق تهران است اما در میان محله‌های شرقی حرفی برای گفتن داشته و دارد. وحیدیه در منطقه 8 شهرداری تهران واقع شده است که یکی از فعال‌ترین شهرداری‌های پایتخت است. مثلا شهردار منطقه بعد از بازدید از این محله، دستور داد در وحیدیه زمین فوتبالی ساخته شود.

 همچنین در محله زرکش، یکی از فرعی‌های این محدوده مسجد و کتابخانه‌ای ساخته شود که کار برای اهالی این خیابان راحت شود. عضو شورای شهر نیز سال گذشته خبر از مکانیزه شدن پل هوایی خیابان دماوند که منتهی به محله وحیدیه می‌شد، داد. طی چند سال اخیر هم بوستان‌های این خیابان به دو عدد افزایش پیدا کرد. اگر به دنبال آپارتمانی با قیمت مناسب در شرق تهران هستید، اجاره آپارتمان در وحیدیه حالا با همه این اوصاف انتخاب عاقلانه‌ای به نظر می‌رسد. جهت اطلاع از قیمت‌ها می‌توانید یا حضوری به املاکی‌های این منطقه بروید یا سری به سایت‌هایی مانند دیوار بزنید و موارد استیجاری را در آن بیابید.

دسترسی

ساکنین شرق تهران در دهه گذشته با مشکلات زیادی از نظر حمل و نقل مواجه بودند، خط مترو فعال نبود و بی آر تی‌ها به ندرت رفت‌وآمد می‌کردند. بعد از تاسیس ایستگاه مترو سبلان، احداث خطوط اتوبوس‌های تندرو که از خیابان دماوند می‌گذرد و تاکسی‌هایی که از وحیدیه می‌گذرند، جان تازه‌ای به خرید و فروش آپارتمان در این محدوده دمیده شد. با این وجود اگر دارای ماشین شخصی هستید، باید بدانید وحیدیه از سمت غرب به شرق یک طرفه است و این شاید در رفت‌وآمد شما اختلال ایجاد کند.

مکان‌های آموزشی

یکی از دغدغه‌های خانواده‌هایی که دارای فرزند تحصیل‌کرده در مقاطع مختلف هستند، نزدیکی خانه به مدرسه است. خیالتان از بابت محله وحیدیه راحت باشد چرا که اخیرا چند مدرسه ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در این محدوده بازگشایی شده است. با این حال اگر فرزند دختری دارید که در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کند، در محدوده غربی وحیدیه در جست‌و‌جوی آپارتمان باشید. مدرسه دخترانه ایمانی در سبلان جنوبی واقع است. اجاره آپارتمان در وحیدیه در این محدوده کمی گرانتر از سایر نقاط است، مثلا در سایت دیوار یک واحد آپارتمان 76 متری در کوچه مهدی با 20 میلیون تومان ودیعه و ماهیانه 800 هزار تومان اجاره آگهی شده است. این در حالیست که یک آپارتمان 80 متری در کوچه درویش که نزدیک به خیابان دماوند است، در این سایت با 10 میلیون تومان ودیعه و ماهیانه 600 هزار تومان اجاره آکهی شده است.

در مقابل اگر فرزند پسر دبیرستانی دارید، به جنوب این محله نزدیک شوید. دبیرستان پسرانه سوقومونیان در ابتدای خیابان دماوند و انتهای آن از سمت جنوبی قرار دارد. اجاره آپارتمان در وحیدیه در این محدوده ارزان‌تر از دیگر نقاط آن است.

سرای محله و اماکن مذهبی

وحیدیه با اینکه فضای کوچکی در قسمت شرقی تهران اشغال کرده، دارای دو سرای محله است که هر دوی آن‌ها در محله فعال هستند. کلاس‌های آموزشی و پژوهشی، کتابخانه و برنامه‌های هفتگی مانند تورهای تهران‌گردی از برنامه‌های این سراها عنوان شده است.

این منطقه چون جزو مناطق تاریخی تهران است، مساجد و مکان‌های مذهبی زیاد و بعضا بسیار قدیمی دارد. مسجد انصارالحسین، مسجد مسلم بن عقیل و حسینه ارمغانی یکی از چند نمونه این مکان‌هاست.

امنیت

پل هوایی واقع در وحیدیه که از خیابان دماوند می‌گذرد، به گفته اهالی چندان امنیت ندارد و بهتر است اصلاحاتی روی آن صورت بگیرد. اما وجود پاساژهای اداری و تجاری در خیابان اصلی نورپردازی مناسبی به خیابان داده است که این مسئله موجب بالا رفتن امنیت زنان در این منطقه می‌شود. چنانچه اجاره آپارتمان در وحیدیه گزینه نهایی شما است و دغدغه امنیت دارید، به خیابان اصلی نزدیک شوید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776863