ایسنا نوشت: قیمت نفت در معاملات روز پنج‌شنبه تحت تاثیر احتمال افزایش تولید اعضای اوپک برای جبران اختلالات احتمالی در روند عرضه به بازار، کاهش یافت.

بهای معاملات آتی برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، ۲۷ سنت یا ۰.۳۴ درصد کاهش یافت و به ۷۹.۵۳ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت هفته گذشته به ۸۰.۵۰ دلار در هر بشکه صعود کرده بود که بالاترین رکود از نوامبر سال ۲۰۱۴ بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۷ سنت یا ۰.۲۴ درصد کاهش یافت و به ۷۱.۶۷ دلار در هر بشکه رسید.

اوپک ممکن است تا ژوئن به دلیل نگرانی‌ها نسبت به مختل شدن عرضه از سوی ایران و ونزوئلا تصمیم بگیرد تولید نفت خود را افزایش دهد.

نگرانی‌ها نسبت به کاهش صادرات نفت ایران به دنبال خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای بین‌المللی تهران قیمت‌ها را به بالاترین رکورد از اواخر سال ۲۰۱۴ به این سو رسانده است. بعلاوه تولید نفت ونزوئلا به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بحث‌برانگیز این کشور که ممکن است تحریم‌های آمریکا را به دنبال داشته باشند احتمالا با کاهش بیشتری روبه‌رو خواهد شد.

افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا نیز قیمتها را تحت فشار منفی قرار داد. گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به ۱۸ مه، ۵.۸ میلیون بشکه افزایش یافته است در حالی که تحلیلگران انتظار داشتند این آمار ۱.۶ میلیون بشکه کاهش ذخایر را نشان دهد.

افزایش تولید در آمریکا که پیش بینی می‌شود ماه آینده به رکورد بالای جدیدی صعود کند، روند رشد قیمت‌ها را محدود کرده است.

2327

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =