ایسنا نوشت: جدیدترین آمار فروش فیلم‌های روی پرده سینماها درحالی توسط پخش کنندگان اعلام شد که برخی نسبت به تبلیغ نشدن طرح‌های ویژه اکران فیلم در ایام ماه رمضان انتقاد داشتند.

حبیب اسماعیلی _مدیر دفتر پخش رسانه فیلمسازان_ در گفت‌وگویی با ایسنا درباره آمار فروش فیلم سینمایی «ناخواسته» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد، گفت: این فیلم که دو روز از اکران آن گذشته است با در اختیار داشتن ۱۹ سالن در تهران حدود ۲۰ میلیون تومان فروش داشته است.

محمدرضا صابری از دفتر پخش «نورتابان» درباره میزان فروش «آن سوی ابرها» به کارگردانی مجید مجیدی توضیح داد: این فیلم که در چهارمین هفته اکران خود قرار دارد و از ابتدای ماه رمضان به صورت دوبله شده روی پرده سینماها رفته است؛ تاکنون ۱۴۹ میلیون تومان فروش داشته است، این اثر در حال حاضر ۱۳ سالن در تهران و شهرستان‌ها در اختیار دارد.

غلامرضا فرجی مسئول پخش حوزه هنری درباره فروش دو فیلم «جشن دلتنگی» و انیمیشن سینمایی «فیلشاه» گفت: انیمیشن سینمایی «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان که در آخرین هفته نمایش خود قرار دارد با در اختیار داشتن ۱۲۰ سالن هفت میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان فروش داشته است.

او ادامه داد: فیلم سینمایی «جشن دلتنگی» به کارگردانی پوریا آذربایجانی با در اختیار داشتن ۲۷ سالن و در مدت سه هفته ۱۲۵ میلیون تومان فروش داشته است.

فرجی در ارزیابی‌اش از طرح‌ نیم بهاشدن بلیت سینماها تا قبل از افطار در ایام ماه رمضان گفت: انتظار می‌رفت که نسبت به تبلیغات طرح‌های اکران ماه رمضان اطلاع رسانی صورت بگیرد اما تا کنون اقدامی صورت نگرفته و اگر سال‌های قبل این طرح موفق عمل کرد فقط به خاطر همین اطلاع رسانی و تبلیغات بود، با این حال فیلم‌هایی که ظرفیت جذب مخاطب داشتند وضعیتشان خوب است.

احمد مختاری پخش کننده فیلم سینمایی «خجالت نکش» ساخته «رضا مقصودی» درباره میزان فروش این فیلم گفت: این اثر سینمایی که در ژانر کمدی قرار دارد با در اختیار داشتن ۸۰ سالن سینمایی تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

علی سرتیپی _ مدیرعامل موسسه پخش فیلمیران _ درباره میزان فروش فیلم‌های این شرکت پخش بیان کرد: فیلم سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا که در آخرین هفته اکران خود قرار دارد با در اختیار داشتن ۲۷ سالن سینمایی ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

او ادامه داد: فیلم سینمایی «چهارراه استانبول» به کارگردانی مصطفی کیایی با قرار داشتن در چهارمین هفته اکران خود، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروش داشته است. همچنین فیلم «تگزاس» به کارگردانی مسعود اطیابی با ۱۴۹ سالن سینمایی هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

سرتیپی اضافه کرد: فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان با در اختیار داشتن ۱۲۱ سالن، دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان فروش داشته است.

او درباره وضعیت فروش فیلم‌ها در ایام ماه رمضان و همچنین طرح‌هایی که برای اکران فیلم در سینماها در نظر گرفته شده، اظهار کرد: روزهای تعطیل و شب‌های جمعه استقبال خوبی از سینما می‌شود اما اگر این طرح‌های اکران رمضان اجرا نمی‌شد سینما اوضاع بدی پیدا می‌کرد. با این حال متأسفانه چون تبلیغ مناسبی برای این طرح‌ها نشده است و مردم اطلاعی از آن ندارند اتفاق خوبی هنوز نیفتاده است. این در حالی است که حتی در سینما «کورش» سانس‌های ویژه و بامدادی نیز علاوه بر سانس‌های قبل از افطار به صورت نیم بها برقرار است.

همایون امکانیان _مشاور پخش نیکان فیلم_ نیز درباره فروش دو فیلم سینمایی «خوک» و «مصادره» گفت: فیلم سینمایی «خوک» به کارگردانی مانی حقیقی با در اختیار داشتن ۳۸ سالن سینمایی تا کنون ۷۱۰ میلیون تومان فروش داشته است ، همچنین فیلم سینمایی «مصادره» به کارگردانی مهران احمدی نیز تا کنون با در اختیار داشتن ۴۶ سالن سینمایی در تهران و شهرستان ۱۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به فروش رسیده است.

وی درباره اجرای طرح های اکران فیلم در ماه رمضان نیز توضیح داد: طرح نیم‌بها شدن بلیت‌ها می‌تواند باعث بالا رفتن تعداد تماشاچی شود و چیزی که تاثیر مطلوبی بر وضعیت سینماها می‌گذارد نیز همین بالا بردن تعداد مخاطبان است. بنابر این ما شاید شاهد بالا رفتن عدد فروش نباشیم اما شاهد بالا رفتن تعداد بیننده هستیم.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =