ایسنا نوشت: مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: عملیات برداشت پسته از سطح 563 هکتار باغ‌های بارور پسته شهرستان سربیشه آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین سید حسن رضوی، با بیان اینکه عملیات برداشت پسته از باغات شهرستان سربیشه، مود آغاز شده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 700 تن پسته به ارزش 210 میلیارد ریال در این شهرستان برداشت شود.

وی افزود: برداشت پسته در شهرستان سربیشه از نیمه دوم شهریورماه آغاز و تا نیمه دوم مهرماه امسال بطول می‌انجامد.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با بیان اینکه ارقام تجاری پسته شهرستان شامل ارقام فندقی، اکبری، کله قوچی و احمدآقایی است، تصریح کرد: سطح زیر کشت پسته شهرستان سربیشه 1012 هکتار است که از این سطح 563 هکتار باغات بارور و 449 هکتار باغات غیر بارور است.

رضوی ادامه داد: در حال حاضر دو ترمینال ضبط و جمع‌آوری پسته با ظرفیت اسمی 400 تن در شهرستان سربیشه مشغول فعالیت است که با توجه به روند رو به رشد توسعه باغات پسته در این شهرستان، نیازمند سرمایه‌گذاری در خصوص فرآوری، بسته‌بندی و توسعه صادرات این محصول است.

وی در خصوص مبارزه با کرم‌های مغزخوار پسته، اظهار کرد: توصیه می‌شود در زمان برداشت میوه‌های سالم پسته، میوه‌های آلوده جمع‌آوری شوند.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه یادآور شد: لازم است پس از جمع‌آوری، میوه‌های آلوده از محیط باغ خارج و منهدم شوند چرا که این کار موجب کاهش آلودگی میوه پسته در سال بعد می‌شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =