مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان لاهیجان با حضور دکتر نوری مدیرکل کتابخانه‌های گیلان در دفتر سرپرست فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین گیلان؛ در این مراسم از زحمات ۱۲ ساله مرتضی اکبری در سمت مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان لاهیجان تقدیر و خانم فاطمه فیلی به‌عنوان رئیس جدید این اداره معارفه شد.

فیلی پیش‌ازاین کارمند اداره کتابخانه‌های شهرستان لاهیجان بود که ازاین‌پس به‌عنوان دهمین بانوی مدیر شهرستان لاهیجان بر مسند ریاست این اداره خدمت خواهد کرد.

سرپرست فرمانداری لاهیجان در این مراسم با اشاره به سیاست‌های دولت مبنی بر استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان در پست‌های مدیریتی تا پایان دولت دوازدهم، افزود: در شهرستان لاهیجان با عنایت به سیاست‌های دولت تدبیر و امید و توانمندی و جمعیت بانوان شهرستان روند انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی ادامه دارد و در شش‌ماهه اخیر درصد انتصاب جوانان و بانوان به بیش از ۲۲درصد افزایش‌یافته است و امید می‌رود این انتصابات امید، نشاط و انگیزه را به قشر بزرگ بانوان شهرستان بازگرداند.

جانبازی تأکید کرد: مدیران منتصب همگی جوان و بومی می‌باشند و قطعاً حضور آنان در شهرستان در کنار انگیزه و پشتکاری که به‌واسطه جوانی از آن برخوردارند بر پویایی ادارات شهرستان خواهد افزود.

وی در پایان گفت: مردم فهیم لاهیجان دارای فرهنگی غنی بوده و مطمئناً مروج کتاب و کتاب‌خوانی در سطح شهرستان و استان خواهند بود.

شایان‌ذکر است در زمان تصدی اکبری تعداد کتابخانه‌های عمومی شهرستان لاهیجان از ۲ باب کتابخانه فعال (کتابخانه شهید باهنر و کتابخانه امام علی (ع) رودبنه) به ۷ باب کتابخانه فعال (شهید باهنر، مرحوم فیض، شهید کریمی، امام علی (ع) رودبنه، شهید شفیعی لیالستان، مرحوم رمضانی بارکوسرا و کتابخانه مشارکتی شهید لاجوردی زندان لاهیجان) رسید. از طرفی پروژه توسعه کتابخانه عمومی شهید باهنر لاهیجان نیز رو به اتمام بوده و گفته می‌شود تا شهریورماه امسال به پایان می‌رسد. با اتمام این پروژه ۳۰۰ متر به فضای کتابخانه‌های شهرستان افزوده می‌شود.

همچنین باهمت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان لاهیجان و با کمک و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دو سال متوالی (۹۵ و ۹۶) شهرستان لاهیجان به‌عنوان نامزد اصلی پایتخت کتاب ایران معرفی و جزء بیست شهر مطرح کشور در این حوزه شد.

به گزارش خبرآنلاین گیلان؛ در مدت‌زمان کوتاه سرپرستی فرمانداری شهرستان لاهیجان تقریباً در تمامی تغییرات مدیریتی جدید از ظرفیت بانوان به خصوص بانوان جوان بهره گرفته‌شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =