سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در مقاله ای به تمجید از علی علیپور پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ AFC در گزارشی به تمجید از علی علیپور مهاجم گلزن پرسپولیس و آقای گل حال حاضر لیگ برتر فوتبال ایران پرداخته است.

 در این گزارش آمده است: پرسپولیس در سال 2017 تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد و مهدی طارمی برای این تیم 7 گل به ثمر رسانده بود که تنها عمر خربین از الهلال و رافائل سیلوا و هالک دو مهاجم برزیلی از او بالاتر قرار داشتند.

 اما در ژانویه 2018 مهدی طارمی با قراردادی 18 ماهه به الغرافه قطر پیوست و با وجود محرومیت پرسپولیس از پنجره نقل‌وانتقالات، آن‌ها باید جایگزینی برای طارمی پیدا می‌کردند برای رقابت در لیگ برتر ایران و چالش دوباره در لیگ قهرمانان آسیا.

 علی علیپور در 6 بازی فصل گذشته لیگ قهرمانان پرسپولیس در ترکیب این تیم حضور داشت و در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل الاهلی عربستان یک گل برای تیمش هم به ثمر رساند و برانکو او را جایگزین مناسبی برای مهدی طارمی دانست.

 علیپور دو سال کوچکتر و شش سانتی متر کوتاه‌تر از طارمی است و به نوعی بازیکن دیگری است. او بیشتر به سرعت و حرکت هوشمندانه برای ایجاد فضای بیشتر متکی است و در مقایسه با طارمی که مهاجمی با سبک سنتی‌تر است و بیشتر به نبرد هوایی علاقه مند است.

 اعتقاد برانکو به شماره 70 تیم خود جواب داده است و او در این فصل 17 گل برای پرسپولیس به ثمر رسانده است. با توجه به اینکه کسب عنوان قهرمانی پرسپولیس در لیگ ایران قطعی به نظر می‌رسد قرمزهای ایران بیشتر روی لیگ قهرمانان آسیا تمرکز کرده‌اند جایی که برانکو قول داده است که از عنوان سال گذشته بهتر برای این تیم کار کند.

 البته کار آن‌ها آسان نیست و پرسپولیسی‌ها با تیم‌های السد قطر، الوصل امارات و نسف ازبکستان در گروه C قرار دارند.

 قهرمانان ایران موفق شد با 3 گل نسف را شکست دهد و علیپور در این بازی دو گل به ثمر رساند. در هفته دوم این رقابت‌ها اما پرسپولیس در دوحه قطر با نتیجه 3 بر یک مغلوب السد قطر شد و علیپور نتوانست تعداد گل‌های زده‌اش را اضافه کند. در ادامه این گزارش آمده است که علیپور به دنبال رسیدن به رکورد 7 گل زده طارمی در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا است و می‌تواند در ادامه رودرروی طارمی در ادامه رقابت‌ها قرار بگیرد.


41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =