رئیس شورای اسلامی شهرستان شوش: هر بخش و نهادی قوانین را به نفع خود تفسیر می کند

رئیس شورای اسلامی شهرستان شوش با اشاره به مدیریت جزیره‌ای در شوش اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده شهرستان شوش این است که هر بخش و نهادی قوانین را به نفع تشکیلات خود تفسیر می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین: سید حکیم موسوی ادامه داد: میراث فرهنگی، سازمان امور آب و برق، منابع طبیعی. و محیط‌زیست از جمله این نهادها هستند که با رویکرد بخشی‌نگری خود، مانع از توسعه پایدار شهرستان و فرار سرمایه‌گذاران شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان شوش تصریح کرد: هر یک از این نهادها مستقل از دیگری خط و مرز بستر، عرصه و حریم در شوش را هر جا كه تشخیص دهند، ترسیم می‌كنند. حتی اگر ترسیم آنها، روستا یا روستاها یا بخشی از یك شهر یا شهرستان را در بر بگیرد.

موسوی بیان کرد: اداره حفاظت از منابع طبیعی شهرستان ویااستان در بخش فتح‌المبین تنها عاملی بازدارنده در روند توسعه است و مدیریت آن با شهرستان‌های همجوار نیز همخوانی ندارد. 

وی توضیح داد: مثلا در مرز بین شوش و دهلران می‌توان به سادگی این موضوع را لمس کرد، اراضی قسمت دهلران.

با همکاری و همراهی و تعامل منابع طبیعی، آباد شدند و باعث رزق و روزی مردم استان ایلام شدند اما اراضی منطقه خوزستان در شوش با عدم تعامل منابع طبیعی شوش بکر باقی ماندند.

موسوی در ادامه از عملکرد محیط زیست انتقاد کرد و گفت: چرا اداره محیط زیست به جای حفاظت عملی از محیط زیست و برخورد قانونی با صنایع آلاینده با سرمایه‌گذاران در زمینه گردشگری و جذب توریست همکاری نمی‌کند.؟

وی افزود: محیط زیست می‌تواند با تعامل بین بخشی شرایط را برای ساماندهی رودخانه کرخه و افزایش سرانه رفاهی مهیا کند. 

موسوی در ادامه به عملکرد ضعیف میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: متولیان میراث فرهنگی بدون حفاظت عملی از آثار دوره اسلامی مثل مگرنات در بخش شاوور این گمانه را در اذهان به وجود می‌اورند که برای تمدن اسلامی ارزشی قائل نیستند. 

وی یاداور شد: انها در یک پارادوکس خود را نسبت به میراث آنقدر حساس به نظر می‌رسانند که بدون گمانه‌زنی در محل پروژه تقاطع غیرهمسطح شوش، از این پروژه مهم ترافیکی که به جان شهروندان شوشی مرتبط است ممانعت می‌کنند.

این مقام مسئول همچنین از سازمان اب و برق به دلیل جلوگیری از توسعه مناطق روستایی شهرستان انتقاد کرد و خواستار تعامل با سایر بخش‌ها به نفع مردم شوش شد و گفت: زندگی و توسعه و پیشرفت در این شرایطی که مدیریت جزیره‌ای است امکان ندارد.انتظاراین میرود ک جهت خدمت عملی ورضایتمندی مردم شهیدپرور شوش گام اساسی برداشته شود .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =