رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان‌غربی در جمع خبرنگاران از تعطیلی ۱۰ واحد دانشگاهی علمی و کاربردی در استان بدلیل مصوبه دولت درخصوص تعطیلی واحدهای دولتی خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، میرحسن رسولی صدقیانی در نشست خبری به مناسب آغاز ثبت نام پذیرش مهرماه سال ۹۷ گفت: از شروع به کار اولین واحد دانشگاهی علمی و کاربردی در استان از سال ۷۴، ۲۳ واحد هم‌اکنون با ۷۵۰۰ دانشجو مشغول فعالیت هستند که ۱۰ واحد از آنها به دلیل مصوبه دولت مبنی بر حذف واحدهای دانشگاهی دارای ماهیت دولتی از سال گذشته دیگر پذیرش دانشجو ندارند.

وی ادامه داد: برهمین اساس مهر امسال در۱۳مرکز دانشگاهی در دوره های کاردانی و کارشناسی اقدام به جذب دانشجو می شود که در این خصوص ثبت نام دوره کاردانی از تاریخ ۲۲ مرداد آغاز و ثبت نام دوره های کارشناسی از روز ۲۹ مردادماه آغاز خواهدشد.

رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: تلاش دانشگاه علمی و کاربردی تربیت نیروهای کارآفرین و آموزش مهارت محور نیروها است که بتوانند در بازار کار با استفاده از مهارت خود وارد چرخه اشتغال شوند.

صدقیانی افزود: تکمیل زیرساخت ها، توسعه مراکز رشد و نوآوری،ایجاد کلینیک شغلی واشتغال، بازنگری سرفصل های درسی، ارتقای کیفیت و سطح بندی مراکز و ارزشیابی کیفیت دانشگاه از جمله مهم ترین برنامه ها و اقدامات این دانشگاه است.

صدقیانی در پاسخ به سوالی در مورد کاهش سطح کیفی دانشگاه‌ها نیز گفت: افزایش بی برنامه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در سطح کشور باعث کاهش سطح کیفی دانشگاه‌ها شده با این حال ما در برنامه های خود سعی کردیم با نوآوری و توجه به کیفیت بجای کمیت، سعی در رشد علمی دانشجوهای فارغ التحصیل باشیم.

وی افزود: در همین راستا از ۲۲۶۴ مدرس دانشگاه که در سامانه ثبت و کد تدریس دارند اقدام به ارزشیابی توسط کارگروه تخصصی کرده ایم که تا به امروز از ۳۰ درصد مدرسان ارزیابی شده، ۲۵ درصدشان فاقد صلاحیت تلقی و امکان ادامه فعالیت آنها را متوقف کرده ایم.

وی در مورد دانشگاه های تعطیل شده علمی و کاربردی هم اظهار داشت: مراکز علمی و کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه، مرکز بازرگانی، جهاد کشاورزی، صنایع دستی، بهزیستی، امور مالیاتی، فنی و حرفه ای ارومیه، هلال احمر، فرهنگ و هنر و امام حسین ۱۰ مرکزی هستند که از سال گذشته دیگر پذیرش دانشجو ندارند و بعد از اتمام تحصیل دانشجوهای آنان بسته خواهند شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =