بررسی گزینه‌های روی میز برای ادامه کار در ایستگاه فضایی بین‌المللی

ایسنا نوشت: کارشناسان شرکت صنایع موشکی و فضایی "انرگیا" و متخصصان مرکز هدایت پرواز سه طرح را برای ادامه برنامه‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی در ماه‌های آینده آماده کرده‌اند.

یک منبع مطلع در شرکت صنایع موشکی و فضایی انرگیا گفت: "تمام گزینه‌ها براساس توانایی‌های موجود برای پرتاب ناوهای باربری بدون سرنشین و سفینه سرنشین‌دار است و فقط در تاریخ‌های پرتاب تفاوت دارند."

به گفته این منبع این پیشنهادها ظرف روزهای اخیر به سازمان فضایی روسیه(روسکاسموس) رای انتخاب و تایید ارائه خواهند شد. این منبع افزود که گزینه‌ای برای زنده نگاه داشتن ایستگاه فضایی بین‌المللی جز سناریوهای پیشنهادی وجود ندارد و محور همه پرتاب ناو سرنشین‌دار سایوز ام.اس-۱۱ در اوایل ماه دسامبر است.

منبع ریا نووستی می‌گوید: "در حال حاضر در پایگاه پرتاب‌های فضایی بایکونور، کارکنان شرکت صنایع موشکی و فضایی انرگیا عملا در سه شیفت کار می‌کنند تا سفینه را برای پرتاب آماده کنند."

طبق آخرین خبرهای منتشر شده ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۱ در سوم ماه دسامبر به سرنشینی آلگ کانوننکو از روسیه, دیوید سنت ژآک از سازمان فضایی کانادا و آنه مکلین فضانورد ناسا به فضا پرتاب خواهد شد. این نشان می‌دهد که کارشناسان فنی، دلیل حادثه پرتاب ناکام سایوز ام.اس-۱۰ را یافته‌اند, گرچه روسکاسموس اعلام نظر رسمی را به آخر ماه اکتبر موکول کرده است.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =