ایسنا نوشت: رجب طیب اردوغان اعلام کرد، عملیات نظامی که نیروهای کشورش در سوریه انجام می‌دهند "آینده ملت‌های منطقه را نجات می‌دهد"! وی در عین حال افزود: ارتش ترکیه در آستانه ورود به عفرین است.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم،‌ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه طی سخنرانی در جریان همایشی در مجتمع ریاست‌جمهوری در آنکارا ادعا کرد: نیروهای ما درصدد ورود به شهر عفرین سوریه هستند تا آن را به صاحبان اصلی‌اش تحویل دهند. هر وجب از خاکی که از دست "تروریست‌ها" آزاد می‌شود در واقع تلاش نیروهای ما و نیروهای (شورشیان) ارتش آزاد سوریه برای نجات آینده ملت‌های منطقه است!

رئیس‌جمهوری ترکیه مدعی شد که نیروهایش بر حفظ جان غیرنظامیان در عملیات "شاخه زیتون" در عفرین توجه دارند و اگر این مساله مدنظرشان نبود عفرین مدت‌ها پیش به دست ارتش ترکیه سقوط می‌کرد.

اردوغان تعداد "تروریست‌ها" را که در این عملیات خنثی شده‌اند، ۳۴۰۰ تن برآورد کرد و افزود: حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و هم‌پیمانانش در سوریه "بعد از اینکه اقدام به ریختن خون کودکان کرده و از غیرنظامیان به عنوان سپرانسانی استفاده کردند، دچار انحطاط شدند."

وی بار دیگر وعده قبلی خود را با این مضمون تکرار کرد: عفرین، منبج و شمال سوریه را پاکسازی می‌کنیم بدون اینکه از ارزش‌های انسانی، عدالت و بخشش چشم پوشی کنیم و بدون اینکه به تبلیغات سیاهی که ما را هدف گرفته، بهایی بدهیم. به یاری خدا و به لطف دعای ملت‌ و مبارزه سربازان قهرمان‌مان کفنی را که برای منطقه ما به بهانه داعش دوخته شده را می‌دریم.

اردوغان افزود: در حال حاضر چهره وحشیانه و قاتل "تروریست‌ها" برملا شده؛ کسانی که معمولا در رسانه‌های غربی از آنها به عنوان نماد مبارزه بازارگرمی می‌شود.

ترکیه از ۲۰ ژانویه با همکاری شورشیان "ارتش آزاد سوریه" که مخالف دولت سوریه هستند عملیات "شاخه زیتون" را علیه افراد مسلح کرد در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه آغاز کرد.

مقامات ترکیه بارها گفته‌اند، عفرین که اکثر ساکنانش کرد هستند و در آن یگان‌های مدافع خلق کرد مستقرند خطری واقعی علیه امنیت ترکیه هستند.

آنکارا یگان‌های مدافع خلق کرد و شاخه سیاسی آن یعنی "حزب اتحاد دموکراتیک سوریه" را که عناصر اصلی ائتلاف نیروهای دموکراتیک سوریه هستند، دو شاخه تروریستی هم‌پیمان پ.ک.ک می‌داند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    6 8
    اردوغان یک دیکتاتور خون ریز و متوهم