کیانیان: تئاتر می‌تواند مخاطبانی در سطوح مختلف اجتماعی جذب کند

داوود کیانیان معتقد است که تئاتر این قابلیت را دارد که برای تمام سلیقه‌ها و سطوح اجتماعی اجرا شود و مورد اقبال قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داوود کیانیان نمایشنامه نویس با سابقه حوزه کودک و نوجوان به تازگی مجموعه ای از نمایشنامه هایش را در قالب کتابی با عنوان «بیست و یک نمایشنامه و شش طرح نمایشی برای کودکان و نوجوان» منتشر و روانه بازار کتاب کرده است.

به مناسبت انتشار این کتاب با او گفت وگویی داشته ایم و درباره وضعیت نمایشنامه‌های کودک و نوجوان و همچنین راهکاری که می‌تواند نمایشنامه‌های این حوزه را مورد اقبال کودکان امروزی قرار دهد سخن گفتیم.

کیانیان در این باره گفت: «ما قشرهای متفاوتی داریم، نمایشی که در شمال شهر به اجرا در میاید با نمایشی که در جنوب شهر اجرا می شود متفاوت خواهد بود و همینطور نمایشی که در جنوب شهر اجرا می شود با نمایشی که در شهرستان ها که بعضا چراغ تئاتر کودکشان هم روشن نشده است تفاوت دارد.»

او اضافه کرد: «تئاتر فکر این مسئله را کرده است، ژانرهای مختلف و نمایش های گوناگونی را در طبقات مختلف دسته بندی کرده است که در تمام سنین و سطوح اجتماعی قابلیت اجرا دارد و مورد اقبال قرار می گیرد.

این هنرمند درباره ویژگی نمایشنامه های این حوزه توضیح داد: «به عنوان مثال برای خردسالان نمایش خلاق را در نظر گرفته است که می توان در مقطع پیش دبستانی بیشترین تاثیر را داشته باشد. سال گذشته برای یک کار پژوهشی آماری را گرفتیم که نزدیک 40 مرکز هنری و آموزشگاه تئاتری برای کودکان و نوجوانان افتتاح شده یا این بخش به آن مراکز اضافه شده است. وقتی مسئولان دولتی از بالا شروع نکنند به هدایت این هنر، از پایین شکل می گیرد و ساخته می شود.»

کیانیان در پایان گفت: «در دبستان ها و دبیرستان ها، نمایش دانش آموزی مخصوص هر مقطع وجود دارد، اما مهم آن است که از فعالیت تئاتری آغاز کرد که کودکان و نوجوانان در آن فعال باشند و بتوانند خلاقیت خود را در حرفه های مختلف تئاتری به کار بگیرند.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =