ایسنا نوشت: محمود پاک‌نیت با یادآوری نقشی که در لباس روحانیت بازی کرده است، می‌گوید: بازیگر وقتی نقشی را بازی می‌کند، وارد آن شخصیت می‌شود و قرار است آن را بازسازی کند، سعی می‌کند که خود را به شخصیت آن نقش نزدیک کند و این نزدیک کردن، تاثیرپذیری هم دارد.

محمود پاک نیت بازیگر سریال‌های «روزی روزگاری» و «پس از باران» یادآور شد: من در فیلم «پنجشنبه‌ آخر ماه» در نقش یک روحانی بازی کردم. این روحانی هر پنجشنبه‌ برای برگزاری روضه به خانه یک نفر می‌رفت تا این که روزی با اینکه حال خوبی ندارد به خانه‌ای می‌رود که صاحبان آن خانه به دلیل بیماری پدرشان به کاشان رفته‌اند، اما فرزندشان در خانه مانده و با عده‌ای از دوستان ناباب خود اسباب عیش و طرب راه انداخته‌اند. این روحانی با آن‌ها ارتباط صمیمی پیدا می‌کند. اعتقادم بر این است افرادی که در مقام روحانی هستند، اگر می‌خواهند امر به معروف و نهی از منکر کنند نباید این کار را با خشم و غضب انجام دهند،‌ بلکه باید با متانت با آن‌ها برخورد کنند. همچنین در این فیلم نیز این برخورد با متانت شکل گرفت و به این شکل افرادی که راه انحرافی را انتخاب کرده بودند به راه درست، سالم و معقول برگشتند.

او ادامه‌ داد: بازیگر باید بتواند نقش‌های مختلف را ایفا کند و در هر ژانری نسبت به کاری که انجام می‌دهد متعهد باشد. انتخاب ظاهر و چهره برای یک نقش بر عهده کارگردان است. هر فردی در هر لباسی شخصیت متفاوتی دارد و کارگردان بر اساس تفاوت شخصیت، چهره را برای نقش انتخاب می‌کند؛ چهره‌ای که به شخصیت و نقش نزدیک باشد و بتواند ۴۰ درصد مراحل کار را با آن چهره پیش ببرد. اما گاهی اوقات ممکن است با گریم او را به آن مرحله برساند تا برای اجرای نقش قابل پذیرش باشد.

محمود پاک‌نیت در فیلم پنجشنبه آخر ماه

بازیگر سریال «یوسف پیامبر» درباره حس خود در ایفای نقش یک روحانی، اظهار کرد: بازیگر وقتی نقشی را بازی می‌کند وارد آن شخصیت می‌شود و قرار است آن را بازسازی کند، سعی می‌کند که خود را نزدیک به شخصیت آن نقش کند و این نزدیک کردن تاثیرپذیری هم دارد؛ برای مثال زمانی که نقش حضرت «یعقوب» را بازی می‌کردم شاید فرد عجولی بودم اما صبر او بر روی من تاثیر گذاشت و سعی کردم در بسیاری از کارها صبر، متانت و شکیبایی داشته باشم؛ البته گاهی نقش منفی هم بازی می‌کنی و نباید از آن تاثیر بگیری و زمانی که کات را می‌گویند باید آن شخصیت در تو به پایان برسد و دوباره روز بعد با خلاقیت و قدرت بازیگری که داری همان شخصیت را بازی کنی.

پاک نیت در پایان گفت: هر فردی ممکن است در لحظه اعتقاداتی پیدا کند؛ برای مثال اگر مسلمان هستی و نظرت درباره فردی خوب یا بد است، نباید تاثیری بر روی دین شما داشته باشد. اگر آگاهانه انتخاب کرده باشید، نظرت تغییر نخواهد کرد، اما اگر با ناآگاهی انتخاب کرده باشید همراه با برش جامعه و وضعیت‌هایی که وجود دارد تو هم تغییر خواهی کرد. این به نظرم درست نیست چون به کار و اعتقادات خود پایبند نبودی؛ برای مثال اگر از فردی خوشمان نمی‌آید نباید بر حسب دین آن فرد بگذارید. دین اعتقاد ماست و هیچ چیز نمی‌تواند در آن خللی ایجاد کند. اما اگر روبنایی باشد هر بادی می‌آید آن را از ریشه می‌کند.

241243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =