موسسه پژوهشی سرطان آمریکا در تحقیقات اخیر خود اعلام کرد کم‌تحرکی و نشستن طولانی‌مدت خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، برگزیده اخبار پزشکی 24 ساعت گذشته به نقل از ایرنا به شرح زیر است:

کم تحرکی و سرطان
موسسه آمریکایی تحقیقات سرطان نشان می‌دهد که فعالیت جسمانی، همراه با حفظ وزن مناسب و خوردن خوب، می‌تواند نزدیک به یک‌سوم از شایع‌ترین موارد سرطان این کشور جلوگیری کند. علاوه بر این با نکشیدن سیگار و پرهیز از آسیب‌های نور آفتاب، برآورد می‌شود موارد سرطان در ایالات‌متحده می‌تواند به حدود نصف، کاهش یابد.مرکز ملی کنترل سرطان در ماه آوریل 2018 مشخص کرد که چگونه انتخاب‌های زندگی روزانه نقش مهمی در سلامت کلی و کاهش خطر ابتلا به سرطان دارد. یافته‌های این تحقیق در مورد بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که بیش از یک‌چهارم آمریکایی‌ها غیرفعال هستند. موسسه پژوهشی سرطان آمریکا توصیه می‌کند حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی متوسط به بالا در روز برای کاهش خطر ابتلا به سرطان انجام شود.

افسردگی موجب کاهش حافظه می‌شود
محققان دانشگاه پزشکی میلر میامی آمریکا با بررسی وضعیت یک هزار و 100 فرد با متوسط سن 71 سال پی بردند ساختار مغز در سالمندانی با علائم شدید افسردگی با سالمندان سالم، متفاوت است.همچنین محققان پی بردند حجم مغز افرادی که علائم شدیدتر افسردگی داشتند، کمتر و احتمال ضایعات عروقی در مغز آن‌ها 55 درصد بیشتر بود، همچنین با تشدید علائم افسردگی و تغییرات در مهارت‌های اندیشیدن و حافظه طی 5 سال در آن‌ها افزایش‌یافته بود.

ابداع روشی جدید برای تشخیص بیماری‌های ریه
محققان دانشگاه ساوتهمپتون انگلیس روشی برای توصیف عددی ساختار پیچیده سه‌بعدی ریه با استفاده از توپولوژی (نوعی روش ریاضی برای مطالعه اشکال پیچیده) ابداع کردند.

محققان با استفاده از ترکیبی از سی‌تی‌اسکن و الگوریتم‌های با عملکرد بالا، خصوصیات آماری ریه را در سه بعد و در همه برونش‌های 64 بیمار یافته‌اند که در سه گروه قرار می‌گرفتند؛ بیماران سالم غیر سیگاری، بیماران سالم سیگاری و بیماران مبتلابه بیماری انسدادی ریه متوسط و خفیف.

پروفسور جاک برودزکی محقق ارشد این طرح از دانشگاه ساوتهمپتون می‌گوید: ابزاری که تاکنون برای تشخیص وضعیت ریه استفاده می‌شد یک دستگاه اسپیرومتر است که میزان هوا را در دم و بازدم تشخیص می‌داد، همچنین سی‌تی‌اسکن‌های دوبعدی که متخصصان ریه و رادیولوژی توان علمی تحلیل آن را دارند. وی افزود: تحقیقات ما نشان داد این روش جدید با استفاده از تحلیل داده‌های توپولوژی می‌تواند روش‌های اثبات‌شده پیشین را تکمیل کرده و توسعه دهد که طیف گسترده و دقیقی از اطلاعات درباره عملکرد ریه را در افراد به پزشکان می‌دهد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =