بیماری ششم در کمین کودکان تا ۳ سال شما/ روزئلا درمان دارد؟

بیماری ویروسی مُسری روزِئُلا اینفانتوم یا بیماری ششم /Roseola Infantum از نوع تب‌دار است که کودکان 6 ماهه تا 3 ساله را مبتلا می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، هرچند روزئلا فصل ندارد اما در بهار شایع‌تر است و در بین عوام، اغلب با سرخک اشتباه گرفته می‌شود که ویروس herpesvirus 6 /HHV-6 عامل ایجاد آن در بدن است که از طریق بزاقی (و بعضاً ترشحات تناسلی) منتقل می‌شود.

حتی اگر مادر باردار روزئلا بگیرد، به جنین منتقل می‌شود. از طریق آزمایش خون و کم شدن تعداد سلول‌های گلبول سفید تشخیص داده می‌شود اما هنگام بروز کودک تب سه تا 5 روزه‌ای می‌گیرد که گاهی درجه آن به 40 درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد.

این بیماری درمان خاصی ندارد و والدین باید تلاش کنند تا تب کودک را کنترل کنند تا پس از 3 روز به‌صورت جوش‌های ریز قرمزرنگ از بدن بیمار بیرون بزند.

نکته مهم اینکه ممکن است کودک تا 3 سالگی دوبار به این ویروس مبتلا شود (برخلاف سرخک) و بدترین قسمت داستان گریه‌های طولانی و بدون وقفه کودک است (حمله ویروس به مغز) که حتی با درآغوش گرفتن کودک نیز رفع نمی‌شود.

پزشکان می‌گویند هیچ دلیلی برای دادن آنتی‌بیوتیک وجود ندارد و برای رفع جوش بهتر است سیتریزن داده شود. به گفته کارشناسان والدین باید سعه‌صدر داشته و مایعات بیشتری به بیمار داده تا این بیماری محو شود.

گفتنی است کودکان بالای 3 سال ممکن است ناقل این بیماری بوده و به کودکان زیر سه سال در محیط زندگی خود منتقل کنند.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =