۰ نفر
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

ملاکا Melaka شهری در جنوب مالزی است که لقب شهر قرمز را دارد. این سرزمین زیبا و خاص در حدود بیست کیلومتری شهر کوالالامپور واقع شده و گردشگران متعددی را همه ساله به سوی خود می‌کشاند. بد نیست بدانید که ملاکا مرکز ایالت ملاکای مالزی‌ست و ایرانیان در کتب قدیمی از آن با نام ملاخ یاد کرده‌اند.

یکی از نکاتی که باعث شده شهر ملاکا محبوبیت زیادی در بین گردشگران خارجی پیدا کند، وجود رودخانه‌ای است که از میان آن می‌گذرد. این رود را نیز با نام ملاکا می‌شناسند. در امتداد این رودخانه‌ی فوق‌العاده مراکز خرید متعدد، هتل‌ها، مراکز تجاری و بانک‌های متعددی ساخته‌اند که برای گردشگران جذاب است. همچنین نباید از یاد برد که پل‌های جذاب کوچک و بزرگی نیز روی این رود ساخته شده که چهره‌ی آن را زیباتر از پیش کرده‌اند و گردشگران با شور و اشتیاق روی آنها ایستاده و سلفی می‌گیرند.

زیبایی‌های شهر ملاکا به همین‌جا ختم نمی‌شود بلکه باید بدانید این منطقه، بزرگترین شهر تاریخی کشور مالزی نیز به حساب می‌آید و دارای مجموعه بناهای تاریخی متعددی است. جذابیت‌های تاریخی و فرهنگی ملاکا به قدری زیاد بود که در سال 2008 میلادی نامش در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسید. در ادامه بیشتر با جذابیت‌های این خطه از مالزی آشنا می‌شویم.

شهر ملاکا مالزی

شهر ملاکا مالزی

هنرهای خیابانی در ملاکا
حدود سال‌های 1400 میلادی ملاکا یکی از قدرتمندترین پایگاه‌های تجاری منطقه بود. این شهر بارها تحت استعمار کشورهایی چون پرتغال، هلند، بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی در آمد و به مرور فرهنگ مردم این کشورهای استعمارگر نیز بر چهره‌ی شهر ملاکا تاثیر گذاشت و حالا ملاکا شهری شگفت‌انگیز برای علاقه‌مندان به آشنایی با فرهنگ و هنر است.

یکی از نِمودهای اصلی هنر مردم این دیار نقاشی‌های دیواری‌ست که در جای جای این شهر به چشم می‌خورد. از کنار رود ملاکا که عبور کنید تمامی بناها به نقاشی‌های دیواری مزین شده‌اند. حتی ممکن است نقاشانی که در کنار همین آثار بساط کرده‌اند را نیز ببینید. برخی از هنرمندانی که در کنار این رود آثارشان را به نمایش گذاشته‌اند در حال حاضر در اینستاگرام طرفداران زیادی دارند.

شهر ملاکا مالزی

شهر ملاکا مالزی

تماشای تاریخ در ملاکا
برخی از سرمایه گذارانی که در زمینه‌ی جذب توریست در ملاکا فعالیت می‌کنند، تصمیم گرفته‌اند تا این رود را برای گردشگران جالب‌تر کنند؛ به همین منظور بسیاری از قایق‌ها را به سبک و شکل و شمایل گذشتگانشان ساخته‌اند و تلاش نمودند تا نقاشی‌های دیواری را به سمت وقایع تاریخی سوق بدهند. حالا با مراجعه به این رود همیشه گردشگرانی را خواهید دید که با اشتیاق در حال عکاسی از محیط و نقاشی‌های دیواری هستند.

بد نیست بدانید که بسیاری از قایق‌هایی که در این رود به چشم می‌خورند، نقش تاکسی را دارند و اهالی از آنها به عنوان وسایل نقلیه‌ی عمومی روزانه‌ی خود استفاده می‌کنند.

شهر ملاکا مالزی

شهر ملاکا مالزی

خانه های سنتی در روستای مورتن
کامپونگ مورتن Kampung Morten بخشی از شهر ملاکاست که بافتی تاریخی دارد. در این بخش چیزی حدود 85 خانه‌ به چشم می‌خورد که همگی سبک سنتی خود را حفظ کرده‌اند. اگر به معماری علاقه‌مند باشید، حجاری‌ها و سرامیک کاری‌های این بناها می‌توانند ساعت‌ها سرگرمتان کنند.

در میان خانه‌های سنتی مورتن که قدم بزنید قسمتی را خواهید یافت که پرچم‌های 14 ایالت مالزی در آن برافراشته شده است. اگر حصارهای قهوه‌ای رنگ را دنبال کنید به راحتی به پرچم‌ها خواهید رسید.

شهر ملاکا مالزی

شهر ملاکا مالزی

بازارها و استراحتگاه ها
همانطور که بالاتر هم اشاره‌ای داشتیم قسمت زیادی از اطراف رود ملاکا را بازارهای محلی و مراکز خرید تشکیل داده‌اند. برخی از بازارها در سال 2017 ساختشان به اتمام رسید و بعضی دیگر قدیمی‌تر هستند. از این بازارچه‌های دوست‌داشتنی می‌توانید کالاهایی چون نیشکر، مجلات و نسخ قدیمی، دوچرخه، کالاهای چرم، صنایع دستی و... را تهیه کنید.

در کنار رود زیبای ملاکا استراحتگاه‌های متعددی وجود دارد؛ از کافه‌های کوچک گرفته تا هتل‌های چند تخته، همگی پذیرای گردشگران هستند. بعضی از کافه‌ها بالکن‌هایی مشرف بر رودخانه دارند. اگر این کافه‌ها را دیدید حتما خود را به جرعه‌ای نوشیدنی ناب در آنها میهمان کنید. از این بالکن‌ها گالری‌های هنری خیابانی، بناهای زیبای شهر با معماری‌های مدرن و کهنشان قابل دیدن هستند.

اگر شهر ملاکا برای شما هم جذاب است و در فکر سفر به آن هستید، باید بدانید که بهترین راه برای رسیدن به این شهر پرواز به سمت فرودگاه کوالالامپور و سپس استفاده از اتوبوس‌هایی است که به سوی ملاکا می‌روند.

شهر ملاکا مالزی

شهر ملاکا مالزی

منبع: لست سكند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =