دکتر محمود کاشانی در یادداشت تازه خود در مخالفت با نام‌گذاری معبری به نام مرحوم دکتر مصدق نوشت: نسبت دادن افتخار ملی کردن نفت توسط مصدق دروغ است.

فرزند آیت الله کاشانی در این یادداشت نوشته است: اکنون در انتخابات شورای شهر پنجم که در سال جاری از سوی دولت آقای روحانی برگزار شد تنی چند از اعضای این شورا به دنبال سرپوش گزاردن بر نقش مصدق در شکست نهضت ملی ایران و نام-گذاری معبری به نام وی هستند. در خلال چهار دهه گذشته انبوهی از اسناد و مدارک و خاطراتِ دست اندرکاران رویدادهای دوران نهضت ملی ایران انتشار یافته و پژوهش هایی بر پایه این اسناد در ایران و جهان دربارة ریشه های ناکامی این نهضت انجام شده است و اکنون می توانیم نقش مصدق در رویدادهای این دوران را با روشنی هرچه بیشتر ترسیم کنیم.

وی می افزاید: مهمترین افتخاری که به مصدق نسبت داده شده این است که او را پایه گذار فکر ملی کردن نفت شمرده اند. این یک دروغ تاریخی است.

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام AT ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    21 1
    اگه تاریخ درست نوشته و تدریس و تحلیل شه کشور آباد خواهد شد
  • اهل منطق A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
    2 1
    مرد میخواست که در ان دوران توی پارلمان اروپا حرفش را به کرسی بنشاند و ان کسی نبود جز شادروان محمد مصدق
  • بهرام از تهران A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    4 1
    آقاي كاشاني با شما موافقم كه نام مصدق را به خياباني نگذارند. نام او آن قدر بزرگ است كه در وسعت شهر نمي گنجد تا برسد به خيابان. او در دلهاي ملت ايران جا دارد كه شما توانايي دسترسي و حذف اين نام را نداريد.