فیلم | اقامت در نخستین هتل فضایی جهان، ۱۲ شب، ۹٬۵۰۰٬۰۰۰ دلار

شرکتی آمریکایی در نظر دارد هتلی لوکس را در مدار زمین مستقر کند و تا سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) نخستین گروه از گردشگران فضایی را در آن اسکان دهد. هزینه این سفر ۱۲ روزه، ۹٫۵ میلیون دلار خواهد بود.

 

 

 

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سیناپرس، شرکت آمریکایی «اوراین‌اسپن» (Orion Span) در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که در نظر دارد تا سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰)، هتل لوکس و مجهز را در مدار زمین راه‌اندازی کند. میهمانان این هتل تجربه اقامت بی‌وزنی را در فضا خواهند داشت و مناظر و چشم‌اندازهای بی‌نظیر و شگفت‌انگیزی را تماشا خواهند کرد.

این هتل، «ایستگاه آرورا» (The Aurora Station) نام گرفته که به معنی «شفق قطبی» است و با ظرفیت پذیرایی از ۶ مسافر، می‌تواند در دوره‌های ۱۲روزه میزبان آن‌ها باشد. در کنار گردشگران فضایی قرار است فضانوردانی حرفه‌ای از آژانس‌های بین‌المللی فضایی نیز حضور داشته باشند.

این شرکت پیش‌بینی کرده است که طی سه سال آینده، ایستگاه-هتل فضایی خود را به مدار بفرستد و تا سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) میزبان نخستین گروه از میهمانان شود. میهمانان و گردشگران فضایی در ارتفاع ۳۲۲ کیلومتری از سطح زمین اقامت خواهند کرد، در ایستگاه به کشاورزی مشغول خواهند شد و برخی گیاهان و مواد غذایی را پرورش خواهند داد. این ایستگاه فضایی و هتل لوکس، هر ۹۰ دقیقه یک دور کامل به دور زمین می‌چرخد و ساکنان آن طی مدت‌زمان اقامت خود در فضا می‌توانند هر ۲۴ ساعت شاهد ۱۶ طلوع و غروب خورشید باشند.

در حال حاضر متقاضیان می‌توانند نام خود را به‌عنوان داوطلب در فهرست انتظار ثبت کنند؛ ولی هزینه اقامت در این هتل فضایی بسیار سرسام‌آور است، به‌طوری‌که تنها ثبت‌نام اولیه مستلزم پرداخت ۸۰هزار دلار است. درنهایت افراد انتخاب‌شده برای سفر به هتل فضایی باید ۹٫۵ میلیون دلار برای این سفر پرداخت کنند. شایان ذکر است که علاقمندان به این سفر، باید در برنامه آموزشی فشرده زندگی در فضا که ۳ ماه طول می‌کشد، شرکت کنند.

به گفته مدیران شرکت سازنده این هتل فضایی، ساخت ایستگاه مدارگرد و اعزام گردشگر به فضا تنها گام نخست این مأموریت به شمار می‌رود و در مراحل بعد، قرار است هتل فضایی آرورا متناسب با تعداد متقاضیان و نیاز بازار رشد و توسعه پیدا کند. با دستیابی به ظرفیت‌های تعیین‌شده، هتلی مشابه به مدار زمین اعزام می‌شود و به هتل پیشین متصل خواهد شد.

البته این تلاش برای ساخت هتل‌های فضایی، نخستین اقدام در سطح بین‌المللی نیست و پیش‌ازاین در سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳)، یک شرکت خصوصی روس به نام «KosmoKurs» اعلام کرده بود که در حال طراحی و تغییر ساختار یک فروند شاتل فضایی جهت استفاده در گردشگری فضایی است که قابلیت استفاده مکرر را داشته باشد. «پاول پوشکین» (Pavel Pushkin) مدیر این شرکت در آن زمان گفته بود: «ما در نظر داریم نخستین پرواز خود را تا سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۹) انجام دهیم و آزمایش‌های رسمی ما جهت پروازهای آزمایشی نیز از سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) آغاز خواهد شد.» البته هزینه سفر با این شرکت روسی از همتای آمریکایی خود بسیار ارزان‌تر است و بلیت‌های گردشگری فضایی با فضاپیمای روسی شرکت KosmoKurs بین ۲۰۰هزار دلار تا ۲۵۰‌هزار دلار خواهد بود.

در مرحله نخست این سفر فضایی، فضاپیمای روسی حامل گردشگران به ارتفاع ۲۰ کیلومتری سطح زمین منتقل می‌شود و مسافران این پرواز سفری ۲۰دقیقه‌ای را تا مدار زمین تجربه خواهند کرد. این شرکت فضایی، شاتل فضائی بوران (Buran) را که در آخرین سال‌های حیات اتحاد جماهیر شوروی به فضا پرتاب شد، همراه با یک فروند راکت فضایی «Angara» خریداری کرده است.

کارشناسان فضایی برآورد کرده‌اند که طی ۱۰ سال آینده بازار گردشگری فضایی دست‌کم با ۱۴هزار درخواست روبه‌رو می‌شود. البته تجربه گردشگری شرکت‌هایی مانند اسپیس‌ایکس و ویرجین‌گلکتیک که سال‌هاست برای اعزام نخستین گروه از گردشگران فضایی به مدار زمین ناکام مانده‌اند، حاکی از آن است که اجرای درست و ایمن برنامه‌های گردشگری فضایی به‌مراتب دشوارتر و زمان‌برتر از برنامه‌ریزی‌هایی است که مدیران این شرکت‌ها در گفت‌وگوهای مطبوعاتی روزهای نخست اعلام می‌کنند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 767685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    0 0
    مگه میشه مگه داریم؟